منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 اردیبهشت ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار سیاسی – اجتماعی

 

دادستان کل کشور که معلوم نیست بر مبنای کدام وظیفه قضائی خارج از هر دادگاهی اظهار نظرهای سیاسی و اجتماعی و قضائی می کند، روز گذشته قتل امام جماعت یکی از مساجد همدان را بهانه کرده و وزیر ارتباطات را برای قبول فیلترینگ اینستاگرام تهدید کرد. معمول قضائی اینست که دادستان در دادگاه در باره پرونده در حال بررسی ادعانامه بدهد و از ادعانامه خود علیه متهم دفاع کند، اما در جمهوری اسلامی دُم دستگاه قضائی مستقیما وصل است به اتاق فرمان رهبر جمهوری اسلامی و نه به قانون اساسی.

دادستان کل گفت:

مسئولیت فضای مجازی مستقیما برعهده وزارت ارتباطات است، چرا که بیشترین مسائل به اختیارات این وزارتخانه برمی‌گردد. بنده به عنوان مدعی‌العموم از وزیر ارتباطات سؤالی دارم. فریاد را کجا بزنیم؟ رهبری، مراجع عظام، دستگاه قضا و عامه مردم می‌خواهند به این فضا رسیدگی شود، چرا کوتاهی می‌کنید؟ طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی مکلف بودید شبکه اجتماعی داخلی را تقویت کنید، چرا باید پول و سرمایه‌ای که در تقویت شبکه اجتماعی داخلی باشد را جایگزین تلگرام و اینستاگرام جهنمی می‌کنید؟

در این تهدید دادستان بنام "عامه مردم" چک بی محل می کشد و منظور از مراجع عظام هم امثال نوری همدانی و احمد جنتی و مکارم شیرازی این طیف از روحانیون است، درحالیکه روحانیت حتی در حد مرجعیت به چند گروه و دسته تقسیم شده اند که اکثریت آنها با حکومت نیستند و دادستان بنام اقلیتی از روحانیون وزیر ارتباطات را تهدید می کند. دستگاه قضا هم که وابسته به همین اقلیت است و تکلیف رهبر و رابطه او با دستگاه قضا هم که از روز روشن تر است. آن شبکه اجتماعی داخلی که دادستان و طیف یاد شده در بالا سنگ آن را به سینه می زنند، همان فضائی است که علیرغم همه تبلیغات حکومتی تنها توانسته 7 در صد این فضا را بگیرد. دلیل آن معلوم است: مردم اعتماد به شبکه های فضای اینترنتی داخلی ندارند و آن را امنیتی می دانند.

 

 

درخواست آزادی فوری بازداشت‌شدگان تجمع روز کارگر

https://www.asriran.com/fa/news/666118/

انتشار تصویر یکی از متهمان پرونده پتروشیمی

https://www.entekhab.ir/fa/news/474751

واکنش روزنامه جمهوری اسلامی به احتمال کاندیداتوری مطهری

https://www.entekhab.ir/fa/news/474712/

پیام آمریکا به مقامات عالی ایران:  دنبال جنگ نیستیم

https://www.asriran.com/fa/news/666120

جنتی: کسیکه از آمریکا بترسد، مُشرک است!

http://www.baharnews.ir/news/177018

حسین فریدون به حبس محکوم شد

http://www.baharnews.ir/news/177015

رشد ۶۷ درصدی طلاق زنگ خطری برای پایتخت

http://www.baharnews.ir/news/177000/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: