ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 اردیبهشت  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 23 اردیبهشت

انفجارکشتی ها در فجیره

همان که امریکا می خواست!

 
 
 
 
 

 

دو انفجار در ساعات 4 و 7 بامداد دیروز در بندر فجیره امارات متحده عربی که طی آن چند کشتی نفتکش طعمه حریق شدند، بسرعت برق و باد توسط شبکه تلویزیونی "آلمیادین" که به زبان عربی برنامه پخش می کند مخابره ساعت به ساعت شد. بتدریج این واقعه از سوی دیگر رسانه های غیر فارسی زبان- از جمله ایزوستیا و اسپوتنیک-  نیز انتشار یافت اما نه با آن آب و تابی که المیادین آن را پخش کرد.

المیادین به سبک خبررسانی توام با صفات که در جمهوری اسلامی رایج است از "وقوع انفجارهای مهیب" خبر داد و افزود که بدنبال این حادثه هواپیماهای  فرانسوی و آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز در آمدند. همین خبرگزاری شمار نفتکش هائی که طعمه حریق شدند را 7 تا 10 کشتی اعلام کرد. دولت امارات پس از چند ساعت خبر را درحد حمله به 4 کشتی تجاری (بدون اشاره به نفتکش بودن این کشتی ها) تائید کرد و افزود تحقیقات با همکاری دستگاه های محلی و بین المللی در جریان است. یعنی ماجرا را جنبه بین المللی داد.

المیادین که حزب الله لبنان به نیابت از جمهوری اسلامی آن را هدایت می کند شماره و نام کشتی های منفجر شده را اعلام کرد. و سرانجام تلویزیون المیادین به نقل از طارق ابراهیم کارشناس خلیج فارس گفت که حادثه توسط نیروهای ثالث و به تحریک ایران صورت گرفته است.

و بدین ترتیب، فعلا در حد کارشناس خلیج فارس عقربه قطب نما به سمت ایران چرخانده شد. یعنی همان بهانه ای که امریکا حداقل برای حضور دو ناو اتمی و هواپیما بر خود در خلیج فارس به آن نیازمند بود: ضربه ایران و یا جریانات وابسته به جمهوری اسلامی به منافع دوستان و متحدان امریکا در منطقه!

عکس را خبرگزاری ایزوستیا متعلق به روسیه، با این زیر نویس منتشر کرد: حداقل ۷ نفتکش در بندر فجیره  در شمال امارات متحده عربی منفجر شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: