ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 اردیبهشت  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت

دیپلماسی پشت پرده

خطر جنگ را کم کرده است؟

 
 
 
 
 

 

نشانه هائی وجود دارد مبنی بر این که فیتیله های جنگ و در واقع حمله نظامی به تاسیسات اتمی و نظامی ایران از سوی امریکا کم کم پائین کشیده می شود. البته این در صورتی است که حادثه ای ناگهانی روی ندهد و یا تصمیم غیرمترقبه ای از سوی امریکا گرفته نشود. همین نشانه ها زمینه ساز ان مژده رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با کارگزاران نظام بود که با اطمینان گفت "جنگ نخواهد شد!"

این را که از جانب رهبری عراق گفته شده که بزودی سفره تقابل میان امریکا و ایران برچیده می شود باید جدی تلقی کرد زیرا اکنون عراق هم به یکی از سرپل های ارتباطی میان ایران و امریکا تبدیل شده است. درعین حال که قطر و کشور عمان هم در این میان سهم خود ار رابطه میان ایران و امریکا را حفظ کرده اند و در عالی ترین سطوح نیز روسیه و شخص پوتین محور جلوگیری از بالاگرفتن تنش ها میان امریکا و ایران است.

هیچکس به صراحت نمی گوید چه فعل و انفعالاتی درپشت صحنه و بویژه در بیت رهبری در جریان است اما از لابلای موضع گیری ها و سخنرانی ها می توان حدس زد که پیام دادن و پیام گرفتن بی وقفه درجریان است. ظریف بیمناک از به باد رفتن آنچه تاکنون از دیپلماسی پشت پرده بدست آمد،  دیروز ضمن محکوم کردن دوباره حوادث بندر فجیره، در یک نیم جمله کوتاه اشاره به حادثه سازان داخلی کرد و به آنها هشدار داد. او گفت: "پیش بینی کرده بودیم که اقدام ها و خرابکاری های مشکوک در منطقه اتفاق می افتد. نباید در دام برخی کشورهای منطقه افتاد. آنان منتظر یک حرکت غیر حساب شده از سوی تهران هستند، تا پازل های بعدی خود را بچینند."

از سوی دیگر، برای نخستین بار یک روزنامه عرب زبان "القدس العربی" که در لندن منتشر می شود، خبری را منتشر کرد که سه روز پیش در پیک نت منتشر شده بود. این خبر مربوط به نشستن یک هواپیمای قطری در تهران و پس از 7 ساعت توقف بازگشت به قطر بود. حالا القدس نوشته است:

دو روز پیش "محمد بن عبدالرحمن آل ثانی"، وزیر خارجه قطر در سفر غیرعلنی به تهران با مسئولان جمهوری اسلامی، از جمله محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرده است.  واشنگتن در جریان این سفر بوده است! قطر بزرگترین پایگاه نظامی امریکا در خلیج فارس است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: