ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 اردیبهشت  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نزدیکی به روسیه تا حد خرید اس 500

ترکیه یک ماه مهم

و پر حادثه رادر پیش دارد!

 
 
 
 
 

رئیس جمهور ترکیه "اردوغان" که بدلیل اوضاع بد اقتصادی ترکیه زیر فشار سیاسی در داخل این کشور است، روز گذشته بار دیگر از خرید سامانه موشکی اس 400 که امریکا با آن مخالف است دفاع کرد و گفت: ما قرارداد خرید اس 400 را با روسیه منعقد کرده و نمی‌توانیم آن را لغو کنیم. اطمینان دارم دیر یا زود اف 35 را نیز از آمریکا خواهیم گرفت. آنها انتخاب دیگری ندارند.

اردوغان برای نخستین بار ادعا کرد که حتی ترکیه با مشارکت روسیه سیستم دفاع موشکی اس 500  خواهد ساخت!

بخش مهمی از اوضاع بد اقتصادی ترکیه ناشی از فشاری است که امریکا از جمله به دلیل همین خرید اس 400 به ترکیه وارد می کند. اوضاع بد اقتصادی که بتدریج میرود تا به بحران اقتصادی در ترکیه تبدیل شود موجب باخت حزب حاکم ترکیه در انتخابات شهرداری های این کشور در سه شهر مهم استانبول، آنکارا و ازمیر شد که  البته نتیجه انتخابات استانبول را اردوغان نپذیرفته و دستور تجدید آن را در دوم تیرماه آینده داده است.

پیش از سخنان روز گذشته اردوغان، وزير دفاع تركيه گفته بود: " در سوريه اس ٤٠٠ هست و در اسراييل اف ٣٥. آيا مشكلى پيش آمده؟ ما قول داده ايم كه اس ٤٠٠ خطرى متوجه ناتو نخواهد كرد."  در ارتباط با بحران اقتصادی نیز رسانه های ترکیه از قول رئيس انجمن سرمايه داران و صنايع داران تركيه بنام "تونجاى اوزايلخان"  نوشتند که آنها بدلیل نارضائی از وضع اقتصادی کشور در تجدید انتخابات استانبول از "اكرم امام اوغلو" که در دورانتخابات باطل اعلام شده به پیروزی رسیده بود حمایت خواهند کرد.

فعلا بيشترين واردات تركيه از روسيه مى باشد، اما برخی فعالان سیاسی ترکیه معتقدند اين واردات عملا نقش موثرى در كاهش تورم تركيه ندارد.  حتی  برخى تحليلگران ترکیه اعتقاد دارند ايالات متحده روى اردوغان خط كشيده است. شاید اعلام ابطال و تجديد انتخابات شهرداری استانبول که قرار است ٢٣ ژوئن برگزار شود بحران سیاسی ترکیه حتی با وقوع حوادثی غیر قابل پیش بینی روبرو کند که اگر چنین شود، ابطال انتخابات استانبول اشتباه بزرگ اردوغان ارزیابی خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: