ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 فروردین  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سفر رئیس دفتر رهبر به قم

شورای 5 نفره رهبری

مجتبی را جانشین اعلام می کند؟
 
 
 
 

 

آن خبری که برای نخستین بار شیخ مهدی کروبی در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 84 گفت و مدتی بعد علی‌اکبر ناطق نوری هم آن را تکرار کرد و از بیت رهبری فاصله گرفت را محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی در جریان سفر به قم تائید کرد.

کروبی گفت که مجتبی در کار انتخابات دخالت کرده است و ناطق نوری وقتی مدت ها بعد در دیدار با رهبر گفت که "مجتبی دخالت می کند"، خامنه ای حرفش را قطع کرد و گفت "آقا مجتبی". این آقا یعنی مجتبی اجتهاد دارد! ناطق که سر گروه فراکسیون 99 نفره حامی خامنه‌ای در زمان ریاست جمهوری وی و اختلافاتش با میرحسین موسوی بود و بعدا رئیس دفتر ویژه بازرسی رهبر شد، بعد از همین دیدار با خامنه ای کم کم حسابش را از بیت رهبری جدا کرد و بی سر و صدا کناره گرفت.

محمد گلپایگانی در جریان سفر به قم (به نوشته سهام نیوز) در دیدار با شماری از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره مجتبی خامنه ای گفته است:

«از همان روزهای نخستین مسئولیتم در بیت رهبری، ایشان (مجتبی خامنه ای) با من در انجام مسئولیت ها کمک می کرد و در حال حاضر،‌ هم آقا برخی از مسئولیت های رهبری خودشان را به ایشان (مجتبی) محول کرده اند.آقا مجتبی سالهاست که به درجه اجتهاد رسیده اند.»

درباره این دیدار و این سخنان می توان حدس زد که حال عمومی و جسمی علی خامنه ای بار دیگر رو به افول است و رئیس دفتر وی با سفر به قم و دیدار با برخی آیت الله ها، برای مجتبی خامنه ای زمینه سازی می کند. جابجائی های اخیر، آمدن رئیسی در راس قوه قضائیه و قرار گرفتن لاریجانی در راس مجمع مصلحت نیز میتواند بخش دیگری از این تدارک و زمینه چینی باشد. بویژه که در صورت فوت رهبر، روسای سه قوه، دبیر شورای نگهبان و رئیس مجمع مصلحت شورای موقت 5 نفره رهبری را تشکیل میدهند و رهبر جایگزین را به مجلس خبرگان معرفی می کنند. در صورت تشکیل این شورا، 4 رای در برابر یک رای قرار دارد. یعنی جنتی، رئیسی، لاریجانی، علی لاریجانی یکطرف و حسن روحانی یک طرف. این احتمال که این شورا در زمان حیات خامنه ای نیز تشکیل شود وجود دارد و به همین دلیل است که جابجائی ها و انتصابات اخیر معنای ویژه پیدا می‌کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: