ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 فروردین  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در حکم رهبر اشاره به طرح پیشنهادی او شده بود

آیا رئیس قوه قضائیه

توان یا اراده تحول را دارد؟

 
 
 
 

 

رئیس جدید قوه قضائیه که در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 96 آشکار شد که نه سخنران خوبی است و نه جسارت بیان حرف های جدی سیاسی را دارد، از بعد از تحویل گرفتن قوه قضائیه از آملی لاریجانی، چند اظهار نظر کرده است. او که به موجب فرمان انتصابش از سوی رهبر جمهوری اسلامی طرحی برای تحول در قوه قضائیه دارد، فعلا اظهار نظرهایش در این حد است که "آزمون و خطا از دستگاه قضائی پذیرفتنی نیست"، "رسیدگی به پرونده ها سریعا باید انجام شود"، " این همه پرونده در قوه قضائیه خوب نیست" و چند اظهار نظر شاهانه دیگر. درست مثل همان ضرب المثل "شیره را خورد و گفت شیرین است". معنای این جملات قصار ایشان آن تحولی است که طرح آن را قبلا به رهبر داده است؟

تحول قضائی یعنی جمع کردن دادگاه ویژه روحانیت، جمع کردن دادگاه های انقلاب که کپی برداری از دادگاه های نظامی دوران شاه است، آزاد کردن زندانیان سیاسی، مقابله با باج گیری و رشوه گیری و رانت خواری در قوه قضائیه، تغییر ساختار مدیریت زندانها که هر گوشه اش را یکی از نهادهای امنیتی و دادستانی می کشد، تحول یعنی کوتاه کردن اطلاعات سپاه از زندان ها و جمع کردن بند ویژه سپاه در اوین، تحول یعنی از جا کندن سردار ذوالقدر قائم مقام سابق سپاه که بعنوان نماینده سپاه در قوه قضائیه دادگاه های سیاسی و کودتائی را رهبری می کند و با سر همبندی کردن گروه "جمنا" می خواست ابراهیم رئیسی را رئیس جمهور کند و ...

تحول در قوه قضائیه از این مسیر می گذرد. آیا رئیس قوه قضائیه که نامش در کارنامه سیاه قتل عام زندانیان سیاسی 67 ثبت است، توان و یا اراده چنین تحولی را در قوه قضائیه دارد؟ و یا تحول یعنی جابجا کردن سخنگوی قوه قضائیه و رئیس روابط عمومی این قوه و آن جملاتی که در بالا از قول وی نقل کردیم؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: