ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 فروردین  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 28 فروردین

مانور کودتا و ضد کودتا

وسط فاجعه سونامی سیل

 
 
 
 
 

 

سیل اخیر، فرصتی شد برای برخی فرماندهان سپاه برای تبلیغ خودشان. از جمله فرمانده سپاه قدس که بیانیه داد، فراخوان داد، بازدید رفت، عکس هایش با هاله نور را منتشر کرد و...

خیزی که سردار سلیمانی برداشت، سیاسی بود و ادامه آوردن چند ساعته بشار اسد به تهران از روی سر دولت. هستند کسانی که تصور می کنند او خیال کودتا دارد، اما واقعیت اینست که اتفاقا زیر پای او پوست خربزه انداخته اند. جهت گیری های سیاسی و تبلیغات شخصی بلای موقعیت او در سپاه و در جمهوری اسلامی خواهد شد.

از اشتباهات بزرگ او در این ماجرا آوردن حشد الشعبی به خوزستان و لرستان بود که با واکنش مردم روبرو شده است. همچنان که به میدان کشید واحد نظامی فاطمیون که عمدتا حقوق بگیرهای مهاجر افغان هستند اشتباه بود. این که این واحدها در سوریه چه نقش مثبتی در جنگ علیه داعش توانستند ایفاء کنند، ربطی به مانور و نمایش این نیروها به بهانه سیل نداشت و ندارد.

برای کمک به سیلزدگان هیچ نیازی به این واحدهای نظامی نبود، مگر ترس از شورش سیلزدگان و یا نمایش قدرت مقابله با هر شورشی در آینده و یا حتی مقابله با هر کودتائی در جمهوری اسلامی.

اینها تفسیرهائی است که از حرکات و اقدامات اخیر، بقول رهبر جمهوری اسلامی "سردار فعال" در جامعه جریان دارد.

پیش از سیل اخیر، رییس دادگاه های انقلاب اسلامی تهران گفته بود «اگر ما انقلاب را یاری نکنیم، حشدالشعبی عراقی، فاطمیون افغانی، زینبیون پاکستانی و حوثی های یمنی خواهند آمد و انقلاب را یاری خواهند کرد»

به میدان کشیدن فاطمیون و حشد الشعبی به بهانه کمک به سیلزدگان، مانوری در چارچوب همان گفته های رئیس دادگاه های انقلاب تهران نیست؟ و اگر هست، رئیس دادگاه های انقلاب تهران، بحث های بزرگترها در پشت صحنه را بر زبان نیآورده بود؟ بویژه که در کودتای انتخاباتی 88 واحدهائی از حزب الله لبنان را سپاه قدس مامور انجام وظیفه کرده بود!

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: