ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 فروردین  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 31 فروردین

سوار بر قایق جانشینی رهبر

روی موج سونامی سیل

 
 
 
 
 

 

سفر تبلیغاتی فرماندهان ارشد سپاه و ارتش و رئیس قوه قضائیه به مناطق سیل زده – بویژه خوزستان- نه تنها دردی را از دردهای مردم کم نکرده بلکه بر ناهماهنگی در کمک به مردم افزوده است. بویژه که حتی وسط سیل هم از اظهار نظرهای سیاسی درجهت گروهبندی های خود علیه دولت استفاده کرده و می کنند. از جمله سفر رئیس قوه قضائیه و فرمانده برون مرزی سپاه بنام "قدس" که ماموریت در خارج از کشورش را تبدیل به ماموریت در داخل کشور کرده است! و آن دیگری، یعنی رئیسی که نه صدائی برای سخنرانی دارد و نه منطق و جذابیتی در کلام دست از آرزوی جانشینی رهبر بر نمی دارد و ظاهرا روی فرمانده سپاه قدس هم برای رسیدن به این آرزو همآهنگ شده است.

در محافل سیاسی و  مطبوعاتی داخل کشور این سفرها را که اغلب با خشم و پرخاش مردم معترض به اوضاع نیز همراه بوده "شو آف" لقب داده اند. شاید از جمله دلائلی که روحانی برای سفر به خوزستان خود را جلو نیانداخته پرهیز از افتادن در حلقه "شوآف" ها باشد.

سونامی سیل اخیر در کنار آشکار شدن عمق اختلافات درون حکومتی این واقعیت را نیز آشکارتر کرد که علیرغم تبلیغاتی که در باره "پدافند غیر عامل" و یا "بسیج 20 میلیونی" و خود آمادگی برای حمله نظامی به ایران می شود، در جمهوری اسلامی حتی یک مرکز و ستاد پر توان "همآهنگی بحران" هم وجود ندارد تا لااقل بتواند از خودیاری های مردم و یا امکان فنی وسیع سپاه و ارتش استفاده کند. این دو واحد نظامی نیز مستقل از دولت و ناهمآهنگ با برنامه های دولت دست به  عمل و اقدام زده اند. اقدام و عملی که در برخی عرصه ها مثل جاده کشی سریع مفید بوده و در برخی عرصه ها مثل منفجر کردن راه آهن آق قلا فاجعه بار.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: