ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 اسفند ماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مکانیزم ماشه لغو شد

گِره برجام با اولین

عقب نشینی امریکا باز می شود؟

 
 
 

 

 

میخائیل اولیانوف، سفیر روسیه در مقر اروپایی سازمان ملل و ریباکوف معاون وزارت خارجه روسیه، نشان داده اند که دقیق ترین پیش بینی ها را تاکنون در باره برجام داشته اند. حتی در اوج تنش ها و بدبینی ها آنها براساس اطلاعاتی که داشته اند اخباری تحلیلی را در مصاحبه ها و سخنرانی های خود مطرح کرده اند که متاسفانه رسانه های غرب ( از جمله رسانه های فارسی زبان خارج از کشور) آنها را بازتاب نداده اند.

روز گذشته و همزمان با اعلام تصمیم رئیس جمهور جدید امریکا مبنی بر لغو دستور ترامپ برای اجرای سیاست ماشه، در توییتی بصورت خطاب عام که شامل حال جمهوری اسلامی هم می شود نوشت :

کسانی که طرفدار مکانیسم ماشه بودند و با سیاست های آمریکا در مورد ایران تا حد ممکن و حتی فراتر از سیاست فشار حداکثری کنار آمده بودند بدانند که اکنون زمان زمان سیاست واقعگرایانه و دیپلماسی است. آنان بدانند دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

ضمنا سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که واشنگتن دعوت نماینده عالی اتحادیه اروپا بمنظور شرکت در جلسه آتی کمیسیون مشترک ۱+۵ و ایران برای گفتگو درباره یافتن راهی دیپلماتیک پیرامون برنامه هسته‌ای ایران را می‌پذیرد.

وی پس از بیانیه چهارجانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان که با موضوع اصلی برجام برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

رباکوف معاون وزارت خارجه روسیه نیز هفته گذشته بعنوان راه حل اقدام همزمان ایران و امریکا برای عقب نشین (لغو تحریم ها و لغو غنی سازی های دوران اخیر) گفته بود که اطمینان دارد بزودی تفاهم در این زمینه بدست خواهد آمد و بهترین گزینه اجرای گام به گام  و همزمان عقب نشینی ها از سوی امریکا و ایران است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: