ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 اسفند ماه  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با حسین مرعشی

"ظریف" با موافقت رهبری

نامزد انتخابات 1400 می شود؟

 
 
 

 

 

سر در گمی در معرفی نامزدهای  انتخابات 1400 گریبان اصلاح طلب و اصولگرا را همزمان با هم گرفته است و هیچکدام تکلیف خودشان را نمی دانند. آنها که می خواهند نامزد این انتخابات شوند هم آنچنان که باید پا پیش نمی گذارند. همه این تعلل ها و شک و تردیدها به دو دلیل است: نخست این که نمیدانند تکلیف ایران با امریکا و برجام و تحریم ها به کجا خواهد کشید و باد از کدام طرف می وزد. رئیس جمهور نظامی لازم است یا غیر نظامی. دیپلمات لازم است و یا شعاری (نظیر احمدی نژاد)؟ دلیل دیگر انتظار باد موافق از بیت رهبری و شخص رهبر است که هنوز نمیدانند میل و نظرش چیست؟ ادامه دولت روحانی با آرایشی نوین و یا زیر و رو کردن قوه مجریه؟ مایل به ورود نظامی ها به انتخابات است و یا متمایل به ورود غیر نظامی ها؟ از میان غیر نظامی ها مایل به انتخاب فرد با سابقه و آشنا به رمز و رازهای پشت پرده حکومتی است و یا یک باصطلاح "صفر کیلومتر؟

آشفته بازار و بلاتکلیفی ظاهرا تا بعد از تعطیلات نوروزی ادامه خواهد یافت. در میان حزب کارگزاران بیش از شورای اصلاح طلبان و دار و دسته با هم مخالف اصولگرایان فعال است و سخنگوی آن "مرعشی" در بورس مصاحبه های مطبوعاتی است. روز گذشته گفتگوی تازه ای از او منتشر شد که در آن گفته است:

 ظریف کاندیدای اول اصلاح طلبان است و سردار دهقان هم کاندیدای سپاه نیست بلکه نامزد نظامی ها قالیباف! حزب کارگزاران هم دو کاندیدا دارد که تا بعد از تایید صلاحیت‌ها قرار شده اسم آنها را اعلام نکنیم. اگر ناطق نوری رئیس مجلس پنجم وارد صحنه شود بدون لحظه ای تردید از او حمایت می کنیم. بعد از رایزنی با سطوح بالای نظام، کاندیدا را نهایی کنیم. (همان نکته ای که در بالا درباره باد موافق از بیت رهبری به آن اشاره شد)

لیست افرادی که از آنها نام برده می شود هنوز نه کامل است و نه دقیق. از جمله احتمال قوی ورود غافلگیرانه علی لاریجانی به صحنه انتخابات که دراینصورت همه محاسبات اصلاح طلبان و اصولگرایان و کارگزارانی ها را بهم خواهد ریخت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: