ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 اسفند ماه  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بازی های کثیف

با مردم نگران از سرانجام "کرونا"

دکتر م. فرهمند

 
 
 

 

 

در روزهای اخیر یک فیلم روی شبکه اینترنت قرار گرفته با این مضمون که در خانه های سالمندان آلمان، افراد را با تزریق واکسن فایزر می کشند و یا روی آنها این واکسن را آزمایش می کنند.

با کمال تاسف ایرانیانی که عادت به تحقیق روی یک موضوع قبل از به اشتراک گذاشتن آن ندارند، این فیلم را هم بقول معروف "شر" کرده و به زعم خودشان اطلاع رسانی کرده اند. درباره این فیلم این  اطلاعات را ما بدست آورده ایم که منتشر می کنیم:

 

"راینر فولیش" وکیل و دفتر کارش در گوتینگن آلمان است. در "کالیفرنیا" هم دفتر کاری دارد. ایشان وخانمی که در فیلم دیده می‌شود از کسانی هستند که خطر کرونا را ساختگی می‌دانند و معتقد هستند که دولت آلمان برای محدود کردن و از بین بردن حقوق شهروندی و آزادی های اجتماعی اعلام حالت فوق العاده کرده است. خانمی که در فیلم در کنار وی نشسته "ریکه فویراشتاین" است که در این اجتماعات با اسم و شغل جعلی "ویوین فیشر" وکیل امور اقتصادی شرکت می‌کند. این جلسه که فیلم آن را می بینید  دوشنبه هفته گذشته در یک "بار" (میکده) در محله "پرنس لاوربرگ" در  خیابان "کولویتس" در برلین برگزار شد. همسایگان با پلیس ارتباط گرفتند و اطلاع دادند که در این محل افراد بدون ماسک و  عدم رعایت امور بهداشتی جمع شده اند. پلیس خود را به محل رساند و  این جمع را متفرق و تعدادی را هم دستگیر کرد.. در آن شب صاحب میکده قصد بنیانگذاری یک حزب ضد کرونا را با نام "Die Basis"  داشت که برای تاسیس از این دو دعوت کرده بود.

گذشته از اینکه ممکن است دولت ها، - بویژه در اروپا- کرونا و زندگی در شرایط پاندمی را بهانه ای برای رسیدن به اهدافی سیاسی و حتی اقتصادی که احتمالا از پیش از پاندمی نیز آن را در نظر داشتند ، کرده باشند وجود دارد. بازار تئوری های توطئه و پخش اخبار نادرست در سطح انبوه بسیار داغ است و زمینه برای پذیرش آن متاسفانه بالا و از مهم ترین نتایج آن سلب اعتماد عمومی است. افرادی مانند راینر فولیش و هم اندیشان آنها از ضعف دولت‌های غربی در مهار پاندمی انتقاد نمی کنند، از پخش 75 درصد دوزهای واکسن در ده کشور که بیشترشان کشورهای ثروتمند هستند انتقاد نمی کنند. آنها سوال نمی کنند که مثلا شرکت "بایون تک" آلمان با سوبسید 300 میلیون یورو از پول مالیات دهندگان آلمانی برای تحقیق و دستیابی به واکسن چه کرده است؟ و اکنون چرا واکسن با قیمت بالا به دولت فروخته شده؟ چرا  جزئیات قرار داد محرمانه است و منتشر نشده؟ آنها به جای انتقاد از اینکه چرا واکسن‌ها ماهها قبل از تولید به کشورهای قدرتمند و یا به اسرائیل پیش فروش شده اند چیزی نمی گویند ومردم را به بیراهه می‌کشانند؟ همان کاری که در ایران هم هر روز انجام می‌شود. مثلا رهبر جمهوری اسلامی اعلام می‌کند که واکسن شرکت فایزر را نخواهیم خرید، در صورتی که اولا شرکت "بایون تک" و "فایزر" نه واکسنی به ایران فروختند و نه خواهند فروخت چرا که همه دوزهای آن از ماه‌ها قبل پیش فروش شده بود و دوما انتقال این واکسن‌ها نیاز به یخچالهای ویژه دارد چرا که این واکسن‌ها فقط در دمای منفی 70 تا منفی 80 درجه سانتیگراد قابل نگه داری میباشند که نیاز به سرمایه و سازماندهی بالا دارد که جمهوری اسلامی توانایی انجام آن را ندارند و یا حداقل عزمی برای انجامش نیست. بجای اعتراف به این واقعیت‌ها، بار دیگر از تئوری توطئه یاری می گیرند تا واقعیات را به مردم نگویند.

ما این فیلم را  صرفا برای اطلاع از بازی هائی که با افکار عمومی می شود منتشر کردیم.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: