ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 اسفند ماه  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مجلس جنجال می سازد، دولت عمل می کند

استقبال جهانی از تفاهم

دیپلماتیک ایران با آژانس اتمی

 
 
 

 

 

خروج ایران از پرتکل الحاقی از امروز (5 اسفند) اجرا می شود اما دولت و رئیس آژانس انرژی اتمی در مذاکراتی که در تهران داشتند بر سر بازدید از تاسیسات  اتمی ایران در یک دوره سه ماهه به تفاهم رسیدند. جنجال سازان مجلس روز گذشته با این تفاهم به مخالفت برخاستند و حتی روحانی را تهدید به محاکمه کردند اهداف پشت این جنجال سازی ها چیزی نیست جز ناتوان سازی دولت تا انتخابات 1400 و با امید پیروزی در آن انتخابات. فعلا فیتیله این جنجال آفرینی را روز گذشته رهبر جمهوری اسلامی طی سخنانی که در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان داشت پائین کشید و گفت که دولت کار خودش را می کند و قانون مصوبه مجلس را هم اجرا می کند. دولت و مجلس با هم به تفاهم برسند و دو صدائی عمل نشود. این درحالی است که ناممکن است تفاهم با رئیس آژانس اتمی بدون همآهنگی با رهبر جمهوری اسلامی بدست آمده باشد.

رئیس آژانس اتمی نیز پس از بازگشت از ایران در وین مقر این سازمان گفت:

ایران با اتخاذ عملکردی دیپلماتیک و با مهلت سه ماهه ای که به آژانس داد مصوبه مجلس از پرتکل الحاقی خارج می شود.

مقامات رسمی چین و روسیه از این توافق استقبال کردند و ان را یک گام مهم دیپلماتیک از سوی ایران دانستند که عملا پاسخی است به لغو "مکانیسم ماشه" دوران ترامپ از سوی بایدن.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز روز گذشته (دوشنبه) از تفاهم میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی "استقبال" کرد و ابراز امیدواری کرد که این تفاهم زمینه ساز  "یافتن راه ‌حلی سیاسی برای برنامه اتمی ایران شود " .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: