ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 اسفند ماه  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تخته روانچی به این مسئله اشاره کرده

لغو تحریم ها تا سه ماه، بخشی

از توافق با مدیرکل آژانس بوده؟

 
 
 

 

 

توافقی که با مدیرکل سازمان انرژی اتمی در جریان سفر به ایران بدست آمد و درباره آن کمتر اطلاع رسانی شده آنست که ظاهرا مدیرکل این آژانس در تهران وعده داده که ظرف سه ماه آینده تحریم ها علیه ایران لغو خواهد شد.

او مقام تصمیم گیرنده و حتی مقام مسئولی در این ارتباط نیست، اما بی اطلاع نیز از بحث های پشت صحنه هم  نیست. بنابراین وعده ای که او برای لغو تحریم ها داده می تواند در همآهنگی با امریکا باشد. حتی این احتمال را نیز می توان در نظر گرفت که او در جریان مذاکرات خود در تهران، در همین زمینه با امریکا نیز در ارتباط بوده و تفاهم سه ماهه ای که بدست آمده در واقع سه توافق سه جانبه میان ایران و آژانس و امریکا باشد.

تخت‌روانچی نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل نیز در مصاحبه ای که با شبکه الجزیره عربی کرده تلویحا به این نکته اشاره کرده و گفته است: اگر تا سه ماه آینده کار تحرم ها تمام شود، ایران مطابق تعهدات خود عمل خواهد کرد. مطالب گفته شده درباره لغو تحریم‌ها طی سه ماه آینده صرفا در قالب توافقات انجام شده با ایشان در تهران مورد اشاره قرار گرفته بود.

اگر این پیش بینی و اظهارات تخت روانچی درست باشد، در اینصورت می توان دلیل بی تابی قالیباف و مجلسی ها در مخالفت با توافق دولت با آژانس را حدس زد. نوعی عصبانیت و در صورت امکان کارشکنی در این توافق زیرا تحقق تفاهمی که بدست آمده و به آن اشاره شد به معنای یک پیروزی بزرگ برای روحانی و ظریف تا پیش از پایان دولت روحانی و سنگ روی یخ شدن مخالفان برجام.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: