ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 اسفند ماه  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دو نامه و پیام

 
 

 

 

نسرین ستوده از زندان قرچک ورامین و نرگس محمدی که به تازگی از زندان آزاد شده دو نامه و پیام منتشر کرده اند. پیام را نرگس محمدی برای دبیرکل سازمان ملل فرستاده و دردنامه را نرگس محمدی بیان کرده است. دوفعال حقوق بشر و حقوقدان که دومی قائم مقام کانون حقوق بشر در ایران نیز هست.

1- نسرین ستوده در پیام خود خطاب به دبیرکل سازمان ملل نوشته است:

« من یکی از بدترین زندان‌های ایران این نامه را برای شما می‌فرستم تا شاید فعالیت‌های سازمان ملل متحد به نحوی افزایش یابد که در آینده‌ای نه چندان دور، گوشه‌ی کوچکی از آرزوهای بزرگ بشری را که در اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر ذکر شده است محقق ‌نماید. در ماه‌های گذشته بسیاری از هموطنان اقلیت‌های‌ قومی و مذهبی ما را در ایران، در سکوت خبری اعدام کردند. همچنین در پگاه چهارشنبه ۲۹ بهمن زهرا اسماعیلی یکی از زندانیان این زندان به همراه هشت تن دیگر به چوبه‌ی دارسپرده شد. شما نیک می‌دانید که در آمار بسیار بالای اعدام‌ها در ایران چه اشتباهاتی قابل پیش‌بینی است و من به عنوان کسی که از نزدیک در جریان پرونده‌ی زهرا اسماعیلی بوده‌ام، می‌دانم که او دست به قتل نزده بود. از شما جامعه‌ی بین‌المللی و فعالان حقوق بشر درخواست دارم که موضوع اعدام در جامعه‌ی ایران به ویژه علیه قومیت‌ها و اقلیت‌های مذهبی و همچنین زنان، توجه کافی مبذول نمایند و اقدامات لازم برای جلوگیری از اعدام‌های گسترده را به عمل آورند.»

 با احترامات شایسته- نسرین ستوده

زندان زنان قرچک- بهمن / 99

2- نرگس محمدی نیز خود در پیام خویش آنچه را باید بگوید گفته است و نیازی به توضیح ما نیست. برای دیدن فیلم این پیام به تلگرام پیک نت مراجعه کنید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: