ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 اسفند ماه  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش دریافتی

اختلال در ارتباط گیری

علاوه بر اینترنت شامل موبایل هم شده

 
 
 

 

 

انتشار اخبار انتخاباتی در این روزها جذابیتی برای مردم ندارد. مردم چه در سرکار، چه در تاکسی و خیابان، چه در دورهمی های اینستاگرامی باور دارند که مسیری یک طرفه در ایران طی می شود و امکان بازگشت و اصلاح نیست. این وضعیت در ایران کلا دل و دماغ برای کسی باقی نگذاشته است.

در رابطه با اوضاع اینترنت برایت بنویسم:

 

قطع اینترنت بدلیل شورش در سراوان در سیستان و بلوچستان علاوه بر قطعی های سنگین گذشته دو سه روزی که خاتمه یافته اما همچنان اختلال وجود دارد. البته بدانید که این روزها در بندرعباس هم اختلال های اینترنتی بیشتر شده است.

البته اختلال ها محدود به اینترنت نیست، تماس های معمولی نیز گاهی اوقات با اختلال همراه است. یعنی با شماره گیری موبایل مخاطب، تماس برقرار نمی شود، بلکه یا در دسترس نبودن کاربر را اعلام می کند، یا خاموش بودن گوشی مخاطب را اعلام می کند. این اختلال در برخی از مناطق تهران هم گاهی اوقات پیش می آید، از جمله حصارک تهران (انتهای بلوار ستاری) که البته یکی از مراکز ارسال پارازیت هم همانجاست، و همچنین کوی فراز در سعادت آباد. بقیه مناطق هم کم و بیش به همین ترتیب هستند، اما این دو منطقه شدیدتر است.

ماژول های موقعیت یاب (GPS) به طور کلی در برخی از مناطق تهران با اختلال مواجه می شود، از جمله کوی فراز سعادت آباد، محله سبلان، محدوده میدان سپاه، محدوده میدان امام حسین، محدوده ورزشگاه تختی. در شیراز و اصفهان و تبریز هم GPS به طور مشابه با اختلال همراه است. اگر در مناطق فوق از یک ماژول GPS در یک دستگاه استفاده شده باشد یا موقعیت یاب (GPS) موبایلتان را بخواهید استفاده کنید، آن دستگاه کلا موقعیت های فرودگاه آن شهر یا برخی از محل های خاص را نشان می دهد صرف نظر از اینکه آن فرد کجاست.

این 3 تصویر از اختلالی که روی GPS وجود دارد گرفته شده است. اولی برای شیراز است، دومی برای اصفهان و سومی هم برای تهران.

مثلا در مورد سوم قابل مشاهده است که موقعیت فرد علیرغم اینکه در داخل تهران است، اما فرودگاه امام (30 کیلومتر بیرون از تهران) را نشان می دهد.

بنابراین وضعیت ارتباط فقط در حد اینترنت نیست:

1. اینترنت اختلال دارد، که البته این مورد کمی بهتر شده از دیروز.

2. تماس های معمولی با موبایل افراد گاهی اوقات اختلال دارد.

3. ماژول های GPS هم گاهی اوقات مختل می شوند.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 مارس 2021

 
 

اشتراک گذاری: