ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 اسفند ماه  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حسن خمینی:

طرفدار چند صدائی ام

با حاکمیت یکدست موافق نیستم

 
 
 

 

 

جماران: یادگار امام با بیان اینکه امروز هیچ چیزی واجب تر از برگزاری یک انتخابات پرشور نیست، گفت: فکر نمی کنم بتوانیم از مشکلات بزرگی که پیش رو داریم بدون اعتماد کلان مردم و همدلی و همراهی آنان عبور کنیم.

سید حسن خمینی روزگذشته در دیدار با دبیرکل و جمعی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها طی سخنانی گفت:

انتخابات بحث مهمی در کشور است. باید بسیار به این موضوع فکر کنیم که آیا نفع کشور در حاکمیت یکدست است یا اینکه به نفع کشور است که حاکمیت یکدست نباشد و چند صدایی حاکم باشد. تلقی من این است که در شرایط موجود هر یکدست شدنی در حاکمیت به ضرر کشور است و چند صدایی برای ما یک فرصت است.

2- اعتیاد، فحشا و طلاق معلول بیکاری است. اگر شغل درست کنیم همه اینها حل می شود والّا پول دادن به صورت صدقه خاصیتی ندارد. اشتغال، نیازمند سرمایه گذاری است و سرمایه گذاری امنیت می خواهد. پس باید فضا را امن کنیم که سرمایه گذاری انجام شده و مشکلات حل شود.

3- بدون شعار و تعارف بگویم که باید مشکل کشورمان در عرصه جهانی را عزتمندانه حل کنیم. ملتی که عزت نداشته باشد همان مقدار در رنج است که رفاه و معیشت نداشته باشد.

4- اگر همه جریانات داخلی با هم باشیم قدرت ما خیلی بیشتر است و باید بدانیم که از مشکلی که با سلطه گران داریم می توانیم و باید با عزت عبور کنیم.

5- امروز با توجه به پایین آمدن سرمایه اجتماعی، هیچ چیزی واجب تر از برگزاری یک انتخابات پرشور نیست. یعنی من فکر نمی کنم ما بتوانیم از مشکلات بزرگی که پیش رو داریم بدون اعتماد کلان مردم و همدلی و همراهی آنان عبور کنیم؛ اگر هم بشود، هزینه سنگینی دارد. باید همه طبقات به صحنه بیایند.

6- دولتی که یک طبقه اجتماعی را نمایندگی کند با مقاومت دهک ها و طبقات دیگر مواجه می شود. الآن هرکسی باید تلاش کند که انتخاباتی با موج اجتماعی برگزار شود و دولتی نماینده همه طبقات برای ایجاد دوباره سرمایه اجتماعی بر سر کار بیاید. ا من معتقدم رهبر انقلاب واقعا این را قبول دارند که شرط عبور از هر بحرانی با رأی، مشارکت و حضور مردم است و هیچ راهی جز این نداریم. همه باید نماینده ای در انتخابات داشته باشند و بتوانند کسب رأی کنند و مردم باید حس کنند کسی در میان کاندیداها هست که می تواند آنها را نمایندگی کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 مارس 2021

 
 

اشتراک گذاری: