ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 اسفند ماه  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

موسوی لاری: انتخابات1400 مانند 98 نخواهد بود

در انتخابات 1400

گشایش هائی را پیش بینی می کنم! 
 
 
 
 

 

موسوی لاری وزیر کشور دولت خاتمی و نائب رئیس سابق شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان، در مصاحبه ای که سایت جماران آن را منتشر کرد، نقطه نظراتی را با خوش بینی درباره چند صدائی بودن انتخابات 1400 مطرح کرده که گزیده آن را میخوانید:

 

شرایط 1400 با 1398 (انتخابات مجلس یازدهم) متفاوت است. اگر از حالا دستگاه های مسئول به مردم نشان ندهند که این دو انتخابات با یکدیگر متفاوت هستند؛ معلوم نیست که یخ قهر مردم با انتخابات آب شود. اگر آب نشود فاصله مردم از حاکمیت زیاد می شود و این موضوعی خطرناک است. پیش بینی من این است که فضای سیاسی ۱۴۰۰ با مقداری گشایش رو به رو خواهد بود. به شکل ۱۳۹۸ با انتخابات رفتار نخواهند کرد؛ چرا که هم شرایط انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس متفاوت است، هم جامعه سرخوردگی آن سال را باید پشت سربگذارد.  مجموعه این موضوعات، حوادث بین المللی و مشکلات مردم اقتضا می کند حکومت راه سال ۱۳۹۸ را نرود.

لبه تیز قهر مردم متوجه جریان اصلاحات است. مردم از رفتار عمومی حاکمیت نسبت به سرنوشت جامعه گله مند هستند. در معیشت و اقتصاد، در شنیده شدن صدایشان و در نوع نگاه به انتخابات مشکل دارند که این مشکلات به همه دست اندر کاران باز می گردد. البته به صورت طبیعی گله هایی هم از اصلاحات دارند. سیاست ها و رفتارهای قوای سه گانه بطور ناخواسته به تند شدن فضای جامعه ورشد رادیکالیسم کمک می‌کند. مردم نه راه تند رادیکالیزم را می خواهند نه راه موجود را. می گویند ما کشور مان و نظام‌مان را می خواهیم، اما نه آنگونه که امروز اداره می شود، بلکه باید اصلاحات در آن صورت بگیرد. زبان مردم اصلاح طلبانه است واصلاح طلبان با این زبان آشنایی بیشتری دارند.

حتما عده ای به این نتیجه رسیده اند که امور کشور از دست اصلاح طلب و اصولگرا خارج شده است، اما بگویید چه کنیم؟ رادیکالیزم که جواب نمی دهد، وضعیت فعلی اداره کشور مطلوب نیست.

به نظر من تا اینجا اصلاح طلبان مصمم هستند در انتخابات ۱۴۰۰ با کاندیدای خودشان وارد عرصه رقابت بشوند. تلقی من این است که اصلاح طلبان در این راهبرد مصمم هستند.

اگر شورای نگهبان همه نیروهای اصلاح طلب را تایید نکند، می شود (بعدا) درباره اش صحبت کرد. در آن صورت در میان کاندیدها اگر شخصی باشد که آرمان های اصلاحات را تایید کند و میثاق نامه ای باشد که آرمان ها و اهداف اصلاح طلبی در آینده گم نشود می شود در موردش فکر کرد، اما این موضوع هم یک بحث جداگانه است و هم شرایط ویژه ای می طلبد که من تردید دارم به آن شرایط برسیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 مارس 2021

 
 

اشتراک گذاری: