ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 اسفند ماه  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

لوکاشنکو:

من پولی غارت  نکرده ام

که آن را بردارم و فرار کنم!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 

 

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس که خیلی ها تصور کرده بودند با حمایت و سازماندهی چند کشور اروپای غربی از تظاهرات خیابانی علیه او در پایتخت این کشور "مینسک" سقوط خواهد کرد، روز پنجشنبه 11 مارس از مؤسسات تولیدی این کشور بازدید کرد. از جمله از کارخانه تولید موتورسیکلت و دوچرخه در مینسک.

رئیس دولت بلاروس، در سخنانی خطاب به خبرنگاران و کارکنان این کارخانه گفت: این روز ها مخالفان ما در تلاشند تا اشیا، املاک، مستغلات و کاخ های من را کشف کنند. مخالفین می‌گویند، زمین‌ها و قصر هایی را رئیس جمهور بطور غیر قانونی به نام خود به ثبت رسانده است.  بله ادعای آن‌ها درست است. من یک قصر هفت در هشت متری دارم که با مادرم در آن زندگی کردیم و من در آنجا بزرگ شدم. اگر ادعای مخالفین ساختمان‌های رسمی و اداری است که کارگزاران حکومت از آن‌ ها استفاده می‌کنند به دولت تعلق دارند و در مالکیت کسی نیستند.

حدود یک ربع قرن می‌شود که من به عنوان رئیس جمهور مشغول به کارمی باشم. اگر قبلاً میلیاردها پول، یا همان طور که مخالفین می‌ گویند، کاخ هایی به نام خود ثبت کرده ام کشور و مردم ما وضعیت دیگری داشتند. من هیچ چیزی را از مردم و کشور خود سرقت نکرده ام. اگر کسی اموال سرقتی مرا پیدا کند، بیاید رو در رو در مقابل دستگاه‌های ارتباط جمعی ادعای خود را ثابت کند و از من بازخواست کند.

برای ما کاملاً روشن است که مخالفین کشور ما، با چنین ادعاهای پوچ و بی‌اساس در صدد می‌ باشند تا در ماه های آینده با فریب افکار عمومی دست به آشوب زده و آرامش را در کشور مختل سازند.

ما در کشور خود بی خانمان نداریم و شهروندان،  همگی سرپناهی برای آسایش و شب به صبح رساندن را دارند البته هر کس می تواند خانه بزرگتری داشته باشد.

(یاد آوری مترجم: در جریان آشوب های سال گذشته در بلاروس که از جانب غرب پشتیبانی می شد حکومت این کشور توانست، ماهرانه صف مردم را از طرفداران آشوب جدا کند. اتحادیه اروپا و آمریکا با حمایت از عده‌ ای جوان بی تجربه، انتظار داشتند کارخانه های این کشور به تعطیلی کشانده شود، اما کارگران در عمل منافع خود را در حفظ شرایط حاکم تشخیص دادند و تابع جو سازی ها قرارنگرفتند و تیر مخالفین به سنگ خورد.

متعاقب حوادث سال گذشته در بلاروس،  لوکاشنکو در یکی از سخنرانی‌های خود گفت، من مانند ویکتور یانوکویچ، رئیس جمهور اسبق اکراین، میلیارد ها دلار از کشور و مردم خود سرقت نکرده ام که با سخت شدن اوضاع، پول‌های خود را بردارم و از کشور فرار کنم. من در این کشور بدنیا آمده‌ ام و در سرزمین خود نیز می میرم). 

  https://www.rline.tv/news/2021-03-11-lukashenko-zayavil-chto-ego-edinstvennym-dvortsom-yavlyaetsya-dom-gde-on-vyros/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 مارس 2021

 
 

اشتراک گذاری: