ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 اسفند ماه  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اصلاح طلبان بلاتکلیف اند

نامزدهای نظامی 1400

این روزها سر هم را می تراشند!

 
 
 

 

 

مذاکره با خارج (امریکا) و تولید در داخل کشور فعلا دو شعار کلی دو نامزد نظامی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی است که با صراحت نامزدی خود را اعلام کرده اند. روز گذشته مصاحبه ای از سردار حسین دهقان منتشر شد که در آن گفت:

اگر منافع مردم در گرو مذاکره باشد، مذاکره خواهیم کرد اما نه از موضع تسلیم. مذاکره باید در جهت رفع یک مشکل باشد نه با هدف اعمال فشار علیه مردم ایران. البته با عادی شدن روابط بین ایران و آمریکا خیلی فاصله داریم.

سعید محمد که به نسبت حسین دهقان جوان است و به همان نسبت نیز کم تجربه و با شعار تولید داخلی به میدان آمده، روز گذشته به یک اظهار نظر "ترقی" عضو رهبری موتلفه اسلامی پاسخ داد. "ترقی" که مانند بقیه رهبران موتلفه صابون خیلی ها به تنشان خورده و به تن خیلی ها هم صابون زده اند، مدعی شد که سعید محمد از قرارگاه خاتم الانبیاء استعفا نداده بلکه بدلیل مسائل اقتصادی و مالی کنار گذاشته شده است. سعید محمد که یک هزارم روحانی و خاتمی و رفسنجانی ظرفیت جنگ روانی و خونسردی آنها را ندارد، با همین توپ ترقی دستپاچه شد و در یک مصاحبه گفت: "من کنار گذاشته نشدم بلکه برای انتخابات ریاست جمهوری استعفا دادم".

در حاشیه این دو نظامی، قالیباف و رضائی دو سردار چند دوره نامزد ریاست جمهوری فعلا حرفی از مذاکره و تولید نمی زنند تا هم بسیجی ها را نرنجانند و هم اتاق بازرگانی را از خود مایوس نکنند. قالیباف که انگار از آسمان نازل شده و در جریان هیچ مسئله ای در جمهوری اسلامی نیست فعلا روی طبل کمبود ها و گرانی ها با جهت گیری علیه روحانی می کوبد و رضائی هم که معمولا روی چند صندلی می نشیند و منتظر باد است، هر روز یک چیزی می گوید.

اگر علی مطهری را اصلاح طلب بدون وابستگی به اصلاح طلب بدانیم، آنوقت نوبت می رسد به موقعیت اصلاح طلبان. اصلاح طلبان در صف انتظار و نوبت اند. شاید در دیدارهای نوروزی وضع روشنی پیدا کنند. تا تکلیف جهانگیری و علی لاریجانی معلوم نشود، تکلیف انتخابات - حداقل در خود نظام- معلوم نیست و مردم هم شاید با چند شوک وارد انتخابات شوند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 مارس 2021

 
 

اشتراک گذاری: