ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 اسفند ماه  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 25 اسفند

حسن خمینی:

مردم با حرف و شعار

پای صندوق انتخابات نمی آیند!

 
 
 

 

 

از بعد از فوت آیت الله خمینی، هرکس رئیس جمهوری شده، بخت خود را برای رهبری و یا حتی عضویت در شورای رهبری از دست داده است. اگر آقای خامنه ای هم در زمان محمد خاتمی و یا احمدی نژاد و یا روحانی رئیس جمهور شده بود بخت رهبر شدن را قطعا از دست می داد. رئیس جمهور تابلوی شلیک مردم ناراضی ایران از کل نظام و برنامه های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی آنست. این نکته پنهانی نیست و وقتی پوست خربزه نامزدی ریاست جمهوری را سعی می کنند زیر پای یکی از نامزدهای احتمالی رهبری بیاندازند با همین هدف ضایع کردن و از میدان بدر کردن اوست. اگر غیر از این بود، مجتبی خامنه ای نامزد ریاست جمهوری می شد تا دقیقا آنچه را آقای خامنه ای می خواهد او اجرا کند و اگر برای رهبر شدن تجربه ریاست جمهوی (به سبک آقای خامنه ای) لازم است ایشان هم این تجربه را بیاندوزد! اما هم خود آقای خامنه ای نکته بالا را با دقت میداند و هم خود مجتبی میداند و به همین دلیل او در کوزه ذخیره مانده است. آقای رئیسی هم اگر در انتخابات 96 هوای ریاست جمهوری را داشت، حالا که وارد کارهای قضائی و اجرائی و تنش ها شده خوب میداند که پا را روی این پوست خربزه نباید بگذارد. و آنها که این روزها بنام اصلاح طلب حسن خمینی را بعنوان کاندیدای ریاست جمهوری مطرح می کنند عملا پوست خربزه زیر پای او می اندازند. حتی همین پیشنهاد هم همراه شده با حملات تبلیغاتی – البته کمرنگ- به او، چه رسد به آن که بی درایتی کند و نامزد انتخابات شود. حتی با اشاره رهبر جمهوری اسلامی. اشاره ای که اگر واقعیت پیدا کند، نه پوست خربزه که پوست موز است برای زیر پای حسن خمینی. بنظر می رسد که حسن خمینی این نکات را خوب میداند و فعلا نظرات و دیدگاه های عمومی اش درباره اوضاع مملکت را بیان می کند. شاید روزی صاحب این دیدگاهها - اگر میدانی برای روحانیون باقی بماند- میدانی در حد استقبال و خواست مردم برای رهبری جمهوری اسلامی پیدا کند. فعلا سخنرانی های وی، از فراز سه قوه مجریه و قضائیه و مقننه و رکن پنجم و ششم (در مشروطه مطبوعات رکن چهارم بودند) یعنی مجمع مصلحت نظام و شورای نگهبان ایراد می شود. از جمله سخنان این هفته او در دیدار با رهبران و کادرهای حزب مردم سالاری. او دراین سخنرانی گفت:

«هرکس دلش به حال ایران می سوزد باید شرایط انتخابات پرشکوه را فراهم کند. باید تنگ نظری ها کنار گذاشته شود. من چه حقی دارم که شما را از داشتن نماینده یا یک اندیشه محروم کنم؟

اگر بدنبال عزت هستیم و می خواهیم وقتی در مقابل خارجی ها می ایستیم و مذاکره می کنیم امتیاز گزاف ندهیم و حقّمان را عزتمندانه را بگیریم، مردم باید در صحنه باشند. اگر به دنبال رفاه هستیم، باید مردم همدلی کنند و همراه شوند. قواعد این هم (برای در صحنه بودن مردم) روشن است؛ باید شرایطش را فراهم کرد. این موضوع با سخن گفتن حل نمی شود؛ بلکه باید تنگ نظری ها کنار گذاشته شود.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 مارس 2021

 
 

اشتراک گذاری: