ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت اول بهمن

عده ای در ج. اسلامی

از تکنولوژی اتمی

"کلاهکش" را میخواهند!

 
 
 

 

 

درجمهوری اسلامی، از پایان دولت محمد خاتمی و رئیس جمهور شدن احمدی نژاد (هاله نور) معیار انقلابی بودن شده دفاع از سانترفیوژها، آب سنگین اراک، نطنز، فردو و خلاصه جان کلام "کلاهک اتمی" شده معیار انقلابی بودن. از مرحوم مصباح یزدی بگیرید و بیائید به جلو تا برسید به مجلس استصوابی و اقلیتی کنونی و روزنامه کیهان. مخالفت با مذاکره، مخالفت با برجام، مخالفت با بازگشت امریکا به برجام، بی تفاوتی و حتی مخالفت با لغو تحریم ها و خیز برای فتح سنگر ریاست جمهوری... همگی در همان "کلاهک اتمی" خلاصه شده است. نان و معیشت مردم و نرخ دلار برای آنها همانقدر مهم است که جان مردمی که خود می میرند و یا آنها که "مرده" می شوند! آنها اکنون مدتی است استدلال می کنند که تنها راه بقای جمهوری اسلامی داشتن کلاهک اتمی است و در پاسخ به آنها که هنوز طرفدار منع اسلامی داشتن سلاح اتمی اند و یا خطرات رفتن به سوی آنها را گوشزد می کنند می گوید: "امریکا و اروپا خواهد پذیرفت و اسرائیل هم دنباله رو آنهاست. همانگونه که اتمی شدن پاکستان را تحمل کردند و آب هم از آب تکان نخورد!"

ضرورت داشتن تکنولوژی اتمی بحثی جدا از داشتن کلاهک اتمی است، اما آنها از این تکنولوژی "کلاهکش" را می خواهند. کسانی بعنوان تئوریسین این جمع اند یا نمیدانند و یا نمی خواهند بدانند و بپذیرند که پاکستان را امریکا اتمی کرد تا لوُلوُی هند شود. از همان زمان که جنبش عدم تعهد به همت ناصر، جواهر لعل نهرو نخست وزیر توانای هند و مارشال تیتو رهبر یوگسلاوی شکل  گرفت و در اساسنامه آن پذیرش عضو موکول به این بود که در جریان جنگ سرد نه شرق وابسته باشند نه غرب. و این درحالی بود که همین بنیانگذاران بهترین رابطه سیاسی و حتی نظامی را با اتحاد شوروی وقت داشتند و امریکا با آگاهی از همین مسئله پاکستان را تبدیل به چماق اتمی بالای سر هندوستان اتمی کرد.

در جهان امروز و در منطقه ای که ایران در آن قرار دارد ایران می خواهند چماق اتمی بالای سر منطقه شود؟ و این چماق بقای جمهوری اسلامی را تضمین می کند و یا زمینه نابودی آن را فراهم می کند؟ سئوال بزرگ اینست!

هربانگی که این روزها از مجلس استصوابی یازدهم بلند می شود برخاسته از رویای کلاهک اتمی است. بخوانید این گفته های ذوالنوری را که از شاگردان ممتاز مصباح یزدی است:

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:

اگر تحریم های نفتی و بانکی ایران برطرف نشود، تمام دسترسی‌های آژانس طبق پروتکل الحاقی لغو می‌شود و دوربین‌های آنان جمع آوری خواهد شد.

همزمان با ذولنوری ، فرمانده سپاه هم که مرتب تمرین سخنرانی می کند و رشد و پیشرفتی هم در این عرصه نمی کند گفته است: «دست‌ ما همیشه روی ماشه است. احساس نیازی به برجام نمی‌کنی، چون رزاق ما خداست.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: