ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

قالیباف:

مجلسی ها نادان و ناشی اند

اما نه آنقدر که روحانی می گوید!

 
 
 

 

 

شاید، اگر به سال 84 باز می گشتیم، میان دو گزینه احمدی نژاد و قالیباف، قالیباف بیشتر از او رای می آورد. امروز، پس از آن همه تجربه تلخ ناشی از 8 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد، آن ادبیات در سخن گفتن و آن آجر کشیدن از زیر پای نهادهائی مانند سازمان برنامه و بودجه و هیاتی اداره کردن کشور به تاریخ پیوسته است. این را قالیباف هنوز نفهمیده و یا فهمیده اما به روی خودش نمی آورد. 8 سال ریاست جمهوری روحانی که 4 سال دوم آن بدترین دوران برای اداره کردن کشور بود، برای حکومتی ها و آنها که آمار و ارقام و حساب و کتاب دستشان است و از سیاست چیز میدانند یک دوره تاریخی دیپلماسی به یاد گار گذاشته است. مملکت گرفتار تحریم و بحران اقتصادی، حریف ترامپ شدن و سپس آوار کرونا و ... یادگار این دوران است. حالا و پس از این تجربه، قرار است باز گردیم به سال 84؟ نه فقط خنده دار بلکه حیرت آور است اگر چنین عقب گردی با رای مردم در مملکت صورت بگیرد.

قالیباف در همین چند ماه اخیر که بلندگوی هیات رئیسه مجلس در اختیارش بوده تا سخنرانی کند، نشان داد که حتی چند کلام حرف بی اشتباه و بی غلط و بی تپق نمی تواند بزند، آنوقت چگونه میخواهد مملکت و سیاست خارجی را اداره کند؟

به آخرین تپق او درپاسخ به انتقاد روحانی از مجلس دقت کنید: «قالیباف: تهمت ناروا به مجلس نزنید؛ آنقدر نادان و ناشی نیستیم!»

او خیلی عقب و جلو کرده و لابد خیلی تمرین کرده که این جواب را به روحانی بدهد. جوابی که معنای آن اینست: ما نادان و ناشی هستیم، اما نه آنقدر که رئیس جمهور می گوید»

حالا یک لحظه تصور کنید که ایشان با همین حضور ذهن و ادبیات در یک مذاکرات بین المللی شرکت کند. آنها که مو را از ماست می کشند، چنین تپق زدنی را ول می کنند؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: