ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در شمال و جنوب ایران

شلیک دیپلماسی

سریع تر از موشک آغاز شده

 
 
 
 
 

 

روحانی و ظریف (بی شک با  همآهنگی رهبر) پیش از گشوده شدن دوباره درهای برجام با حضور نماینده دولت جدید آن کشور و برای خنثی کردن تلاش های اسرائیل جهت جلب و جذب چند کشور دیگر عربی، بار دیگر طرح "صلح هرمز" را پیش کشیدند. البته اینبار با دو ویژگی که در گذشته مطرح نکرده بودند. نخست دراز کردن دست به سوی عربستان و دوم دعوت از کویت بعنوان واسطه. سخن از تهدید و موشک نیست، بلکه سخن از دیپلماسی است. در همین چارچوب روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه گفت:

«رئیس جمهور طرح صلح هرمز را طی نامه ای به تمام کشورهای حوزه خلیج فارس ارسال کرد. برای رسیدن این طرح بدست عربستان نیز کویت را واسطه کرده است. این پیام کاملا روشن است: ما به دنبال چارچوبی برای همکاری های منطقه ای هستیم . اگر عربستان سعودی از چرخه باطل خشونت و نادیده گرفتن امنیت منطقه ای و همکاری صرف با قدرت های فرامنطقه ای فاصله بگیرد و اگر تغییر و تحول در نگرش و اقدامات عربستان صورت بگیرد، ما حتما گام های موثری برمی داریم.

همزمان با اظهارات سخنگوی وزارت خارجه درباره طرح صلح هرمز که نگاهش به خلیج فارس و کشورهای عرب است، ظریف نیز برای رایزنی دیپلماتیک و بستن قراردادهای احتمالی راهی جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان و روسیه شد. ظاهرا سفر به گرجستان و ترکیه نیز در این تور دیپلماتیک قرار دارد. نمایندگان مجلس و بویژه قالیباف سر یکدیگر را می تراشند و برای ظریف کارت رنگی صادر می کنند و او را تهدید و صدا و سیما به حملات تبلیغاتی علیه روحانی ادامه میدهد، اما همه نشانه ها حکایت از آغاز فصل دیگری در جمهوری اسلامی دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: