ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با یکی مذاکره با دیگری جنگ!

طالبان و اسرائیل

دو کفه یک ترازو نیستند؟

 
 
 

 

 

طالبان، القاعده و در تکامل آنها "داعش" و نوه و نتیجه های آنها با نام های متفاوت در کشورهای سوریه، عراق، لیبی و برخی کشورها افریقائی و عربی بدعتگذار مبارزه ای برای رسیدن به قدرت شدند که پیش از آنها سابقه نداشت. انفجار کور (حتی انتحاری) برای کشتن مردمی که هیچ نقشی در سیاست و حکومت و مبارزه نداشته و ندارند. طالبان در آن دوره ای که در افغانستان به حکومت رسید نیز به همین شیوه اما اینبار بعنوان حکومت ادامه داد و آنجا که در آدمکشی کم آورد، مجسمه های سنگی و عظیم و تاریخ افغانستان را در کوهها به توپ بست. حالا امریکا و روسیه و بدنبال آنها جمهوری اسلامی با طالبانی که همچنان در افغانستان به شیوه انفجار کور و ترورهای هدفمند مشغول آدمکشی است سرگرم مذاکره اند تا در افغانستان صلح برقرار شود. شاید بیشتر از بیم قدرت گرفتن داعش در افغانستان که اگر اینگونه باشد، بقول یک ضرب المثل ایرانی "درجهنم مارهائی هست که از ترس آنها اهل جهنم به افعی پناه می برند!". بهرحال در روزهای اخیر دو هیات طالبان در روسیه و تهران سرگرم مذاکره رسمی اند و افراد وابسته به آنها همچنان سرگرم کشتن مردم عادی در شهرهای افغانستان. در کابل اعلام شد که جمهوری اسلامی خبر سفر هیات طالبان به تهران را به آنها اطلاع داده بود. در مسکو اعلام شد که هیات طالبان شرط صلح را اینگونه اعلام کرده است «اگر اشرف غنی همین امروز بگوید من استعفا می‌دهم و حکومت (موقت) تازه ای تشکیل شود ما با حکومت جدید کار می کنیم.»

آنها نگفته اند حکومت موقت باید چه ترکیبی داشته باشد و چه نوع همکاری با آن خواهند کرد؟

در امریکا نیز رئیس جمهور جدید امریکا "زلمای خلیل زاد" یگانه گزینه مذاکرات صلح افغانستان را که از زمان جورج بوش همین نقش را داشته و در دولت ترامپ آن را ادامه داد، بعنوان نماینده "بایدن" در مذاکره با طالبان اعلام شد. او سالها نماینده دولت افغانستان در سازمان ملل بود و سپس تبدیل شد به مشاور کاخ سفید سه ریاست جمهوری در امور افغانستان.

هیات طالبان در تهران نگفته که چه مذاکراتی با مقامات جمهوری اسلامی داشته و جمهوری اسلامی هم که هیچوقت مردم را در این زمینه ها در جریان نمی گذارد و اگر خبری هم در این نوع مسائل بدهد دروغ میگوید. آنقدر دروغ گفته که اگر حالا راستش را هم بگوید مردم آن را باور نمی کنند.

در این میان "حسین دهباشی" که او را میتوان موفق ترین مصاحبه کننده تصویری در سالهای اخیر در ایران دانست (روی آپارات و یوتیوب) با جسارتی مثال زدنی، توئیتی را که می بینید در ارتباط با سفر هیات مذاکره کننده طالبان به ایران  نوشت و منتشر کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: