ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با تضمین 92 در صد اثر بخشی

واکسیناسیون با "اسپوتنیک وی"

بسرعت در ایران آغاز می شود!

 
 
 

 

 

مقامات پزشکی ایران سرانجام ناچار شدند به "مینو محرز" استاد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران که در ماههای اخیر پیوسته در باره واکسن ها و شیوه مقابله با کرونا در ایران اظهار نظرهای منفی کرده و اخیرا با خرید واکسن ساخت روسیه هم به مخالفت برخاسته پاسخ بدهند. این مقامات با تاکید بر پیشرفت علمی قوی و تاریخی روسیه در زمینه تولید واکسن ها، (از زمان کاترین کبیر و ابتداء علیه وبا در روسیه) به او توصیه کردند در اموری که اطلاعات کافی درباره آنها ندارد اظهار نظر نکند.

همزمان با این توصیه، روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد که واکسن "اسپوتنیک وی" ساخت روسیه برای استفاده اضطراری در ایران تایید شده است. مقام‌های شرکت دولتی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده‌اند که این واکسن ۹۲ درصد اثربخشی دارد و کاملا ایمن است.

از 5 دسامبر تاکنون یک و نیم میلیون دوز از این واکسن در روسیه به کادر درمان و معلمان تزریق شده است. شرکت گامالیا اعلام کرده که با آماده‌سازی چند خط تولید در ماه فوریه ده‌ها میلیون دوز از این واکسن را تولید می‌کند. این واکسن به جز ایران در کشورهای امارات، آذربایجان، ترکیه، کره‌جنوبی و هند و شماری از کشورهای امریکای لاتین و  کشورهای افریقائی نیز تزریق شده  است. واکسن کرونا ساخت چین نیز با قیمت پائین در بورس خرید در کشورهای افریقائی و امریکای لاتین است.

طبق آخرین خبرها، گویا در اروپا نیز واکسن "اسپوتنیک وی" روز گذشته تائید شد که البته پیش بینی می شود شرکت های بزرگ دارو سازی که برای واکسن کرونا "کیسه" میلیارد دلاری دوخته اند همسو با سیاست های ضد روسی دولت های اروپائی برای خرید اسپوتنیک وی از روسیه کار شکنی خواهند کرد. قرار است یک خط تولید مشترک تولید اسپوتینک وی در ایران نیز راه اندازی شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: