ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 13 بهمن

اسرائیل با قبول هر خطری

نمیخواهد "برجام" زنده شود!

 
 
 

 

 

درباره ادعای نزدیک به واقعیت حمله نظامی اسرائیل به یک مرکز وسائل یدکی مربوط به پایگاه اتمی نطنز، این تفسیر را یکی از خوانندگان پیک نت از تهران برای ما فرستاده است:

«اسراییل تصمیم گرفته تا لحظه آخر پای نابودی برجام بایستند و به همین دلیل از هیچ فشاری به دولت جدید امریکا کوتاهی نخواهد کرد، حتی دست زدن به یک ماجراجوئی با هدف کشیدن پای امریکا به بمباران تاسیسات اتمی ایران. درعین حال جرات حمله مستقیم به ایران را ندارد و در جمهوری اسلامی نیز فعلا سیاست غالب صبر و بردباری در برابر ماجراجوئی های اسرائیل و ‌نیفتادن در دام اسراییل و ‌‌عربستان است.

در باره هواپیمای "اف ۳۵" بدانید که این هواپیما  یک جنگنده بسیار حیاتی برای اسرائیل است. آنقدر حیاتی که تاکنون اسراییل تمام قد علیه فروش آن از سوی امریکا به امارات متحده که تازگی با آن رابطه رسمی  برقرارکرده ایستاده است.

داشتن این جنگنده از هر کشوری، به آن کشور برتری منطقه ای را میدهد. این برتری به آن جهت است که اف 35 رادار گریز است و تاکنون حملات هوائی اخیر اسراییل به سوریه و پایگاه های نظامی جمهوری اسلامی در آن کشور با همین جنگنده انجام شده است. علیرغم اینکه روسیه سیستم پدافندی خاصی را به ایران داده و در سوریه نیز مستقر کرده، اما نتوانسته بطور صد در صد اف 35 را ردیابی کند.

این احتمال را هم نباید از نظر دور داشت که امریکا ممکن است برای آزمایش توان پدافندی روسی ایران با اقدام اخیر اسرائیل برای استفاده از اف 35 برای بمباران یک مرکز اتمی ایران در غرب تهران موافقت کرده باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: