ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خلاصه ای خطبه نماز جمعه مولوی عبدالحمید

امام جمعه های شیعه سوار خر مراد

و امام جمعه های سنی ها پیاده

 
 
 
 
 

 

بخشی از خطبه های نماز جمعه مولوی عبدالحمید در نماز جمعه زاهدان:

بنده خیرخواهانه و دلسوزانه عرض می‌کنم که مسئولین امر ظرفیت و تحمل خودشان را بالا ببرند و حرف مخالفان و منتقدین را گوش کنند. ایران فقط متعلق به شیعه‌های مسجدی و یا شیعه‌های غیرمسجدی نیست، بلکه ایران متعلق به دیندار و غیردیندار و نمازی و بی‌نماز است و همه باید دیده شوند و به حقوق همه توجه و رسیدگی شود.

زندانیان هم انسان هستند و حق دارند حرف بزنند و از خود دفاع کنند. لذا حقوق زندانیان هم باید رعایت شود. امروز سازمان‌های حقوق بشری علیه ما اعتراض می‌کنند. چه اشکالی دارد که ما در زندان‌های خود را باز کنیم و شرایط را برای بازدید نمایندگان حقوق بشر از زندان‌ها فراهم کنیم؟

درخواست بنده آن است که آقایان موسوی و کروبی را آزاد کنند. این افراد برای کشور و انقلاب زحمت کشیده‌اند.

هر اعترافی که به زور و یا تعزیری گرفته شود مغایر با قوانین اسلام است. از دیدگاه شریعت اسلام قاضی نمی‌تواند بر اساس اعتراف‌ گیری‌های اجباری حکم صادر کند. چنان‌ که مشخص نیست احکام اعدام برخی افراد تحت چه شرایطی صادر شده و چگونه از آنان اعتراف گرفته شده است؛ مشخص نیست آیا روند دادرسی عادلانه بوده یا خیر.

قوای سه‌گانۀ نظام (دولت، مجلس و قوه قضائیه) باید بحث آزاد و تریبون آزاد بگذارند و حتی معتقدم مقام معظم رهبری هم اجازه بدهند مردم بتوانند با ایشان ملاقات کنند.

مقام معظم رهبری از لحاظ سنی از بنده بزرگتر هستند و بنده از رفقای ایشان هستم، البته ایشان بزرگ همۀ ما و رهبر مملکت هستند، اما بنده مدت مدیدی؛ شاید نزدیک بیست سال است که نتوانسته‌ام با ایشان از نزدیک بصورت گفتمانی دیدار کنم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: