ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه مهم وزیر اطلاعات

آنچه علوی گفت، کم اهمیت تر از

افشای قتل های زنجیره ای نبود

 

 
 

 

 

مصاحبه وزیر اطلاعات (علوی) با سیمای جمهوری اسلامی که در آن دست داشتن واحدهای نظامی (بخوانید سپاه و بویژه اطلاعات سپاه) در ترور فخری زاده را مطرح کرد، اهمیتی داشت در حد افشای دست داشتن ماموران وزارت اطلاعات در قتل های زنجیره ای که با پافشاری محمد خاتمی صورت گرفت. وزیر اطلاعات در این مصاحبه احتمال رفتن ایران به سوی تولید سلاح اتمی – در صورت ادامه فشارها به ایران- را نیز مطرح کرد که تمام رسانه های فارسی زبان خارج از ایران روی همین بخش از مصاحبه او متمرکز شدند و آن بخش مهم تر سخنان علوی را چندان پوشش ندادند. شاید به این دلیل که وزیر اطلاعات در آن مصاحبه اشاره به پیوند اسرائیل با واحدهای نظامی در جریان ترور فخری زاده کرد! این که ایران تحت فشارهای امریکا به سوی تولید سلاح اتمی خواهد رفت، فعلا درحد فشار سیاسی است و حرف تازه ای هم نیست. تهدید به خروج از ام پی تی (معاهده منع گسترش سلاح های اتمی) که مجلس تصویب کرده همان معنائی را دارد که وزیر اطلاعات به آن اشاره کرد. بارها نیز روزنامه کیهان همین خروج و رفتن به سوی سلاح اتمی را مستقیم و غیر مستقیم مطرح کرده است. به همین دلیل، بخش دیگر سخنان علوی، یعنی شبکه همکار اسرائیل در واحدهای نظامی به مراتب با اهمیت تر است و رد پای بسیاری از ترورها و انفجار و بویژه ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را هم در همین پیوند باید جستجو کرد. به این ترتیب است که اهمیت افشاگری وزیر اطلاعات کمتر از افشای دست داشتن ماموران وزارت اطلاعات در اجرای "فتوا"ی قتل های زنجیره ای نیست.

اگر بخشی از شبکه که مرتبط با ترور سلیمانی و فخری زاده را کشف و عواملش را دستگیر نکرده بودند وزیر اطلاعات در سیما این مصاحبه را نمی کرد زیرا دراینصورت رابطین اسرائیلی را با خبر کرده بود. بلافاصله پس از این مصاحبه یک روزنامه اسرائیلی وارد صحنه شد و اعلام داشت که قطعات سلاح مورد استفاده برای ترور فخری زاده را اسرائیل طی چند ماه به داخل ایران منتقل کرده بود. قوی ترین احتمال برای این باصطلاح افشاگری روزنامه اسرائیلی، برعهده گرفتن ترور و از زیر ضربه خارج کردن عوامل ایرانی همکار اسرائیل برای ترور فخری زاده است. و اگر علوی با راس نظام برای این مصاحبه همآهنگ نبود هرگز به این دو نکته اشاره نمی کرد!

پیک نت از همان اولین خبر ترور قاسم سلیمانی و سپس ترور فخری زاده، در خبر تحلیلی خود با صراحت نوشت و تاکید کرد که این اقدامات بدون نفوذ و رسوخ در امنیتی ترین نهادهای جمهوری اسلامی ناممکن بوده و ناممکن است. پیک نت در شماره 9 آذر خود، در خبر تحلیلی ترور فخری زاده نوشت:

«...سئوال اصلی  اینست: تیم ترور از کجا می دانسته فخری زاده روز جمعه به شهر رستم کلا میرود؟  و چگونه و از چه طریق از زمان و مسیر بازگشت او از رستم کلاه اطلاع داشته است؟ هم درمورد ترور قاسم سلیمانی و هم در ترور فخری زاده تردیدی وجود ندارد که از درون خود نهادهای امنیتی و حفاظتی اطلاعات مورد نیاز برای ترور درز کرده است و این نشان میدهد که حاملین این اطلاعات بصورت شبکه ای با نهادهای جاسوسی و اطلاعاتی اسرائیل در داخل ایران تماس دارند. سایت اتمی نطنز نیز همینگونه منفجر شد و حوادث بزرگتر همینگونه بر سر ایران و مردم آوار خواهد شد.»

دو لینک زیر را یکبار دیگر بخوانید و به تارخ های آن نیز توجه کنید:

 

https://www.pyknet.net/1399/04azar/09/page/titre.htm

http://pyknet.net/1399/04azar/08/page/terror.htm


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: