ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه انتخاباتی سخنگوی سپاه

سپاه برای انتخابات 1400

نامزد ریاست جمهوری ندارد!

 
 
 

 

 

سردار رمضان شریف، مسئول روابط‌ عمومی و سخنگوی کل سپاه پاسداران، روز گذشته در باره نامزدی سرداران سپاه در انتخابات ریاست جمهوری 1400 مصاحبه ای کرد که چند نکته مهم آن را میخوانید:

سئوال- برخی این نقد را به سپاه وارد می‌کنند که در برخی امور با دیگر نهادها موازی‌کاری می‌کند. برای مثال مطرح می‌شود که با وجود وزارت اطلاعات، فعالیت سازمان اطلاعات سپاه موازی‌کاری است. پاسخ شما به این نقد چیست؟

سخنگوی سپاه: به موضوع وزارت اطلاعات اشاره کردید که کارکردها و وظایف مشخصی برعهده دارد، اما سازمان اطلاعات سپاه یا سایر نهادهایی که دارای مراکز حفاظت اطلاعات یا سازمان اطلاعات هستند، ماموریت‌های ویژه و خاص خود را انجام می‌دهند. اینگونه نیست که این نهادها در وظایف یکدیگر دخالت یا تداخل داشته باشند. در کشورهای دیگر نیز موارد مشابهی وجود دارد؛ در آمریکا که ادعای مدیریت دارند، ۱۸نهاد اطلاعاتی وجود دارد، اما این ۱۸نهاد اطلاعاتی هر یک کار خاص خود را انجام می‌دهند و موازی‌کاری محسوب نمی‌شود.

درباره اطلاعات سپاه نیز همینطور است، ما تداخلی با وزارت اطلاعات کشور نداریم.

- اختلاف نگاه اطلاعات سپاه با وزارت اطلاعات بر سر اتهامات پرونده بازداشت‌شدگان محیط‌زیستی چیست؟

سخنگو: سازمان اطلاعات سپاه خیلی مواظب است که مجموعه پایگاه‌های موشکی‌اش چه در هوافضا و چه در نیروی دریایی سپاه توسط دشمن شناسایی نشود. یکی از راه‌های دشمنان برای شناسایی این پایگاه‌ها استفاده از افرادی بود که در پوشش فعال محیط ‌زیست فعالیت می‌کردند. در باره بازداشت این افراد، حرف سپاه این بود که رفتار آنها و اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده‌اند ناظر بر کشف مقرها و پایگاه‌های حساس مجموعه سپاه بوده است. نهایتا تیمی که توسط ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد و مدارک و اسناد را مورد بررسی قرار داد، اعلام کرد که استدلال سپاه کارشناسی است.

- برای  انتخابات ۱۴۰۰ زمزمه‌هایی درباره کاندیداتوری برخی افراد که یا عضو سپاه هستند یا سابقه عضویت در سپاه را دارند، شنیده می‌شود.

سخنگو: در سپاه انگیزه‌ای برای ریاست قوه مجریه وجود ندارد. ۳ ماه قبل از شهادت قاسم سلیمانی من جلسه‌ای با او داشتم. ایشان خطاب به من گفت: «به‌عنوان مسئول روابط‌عمومی و سخنگوی سپاه می‌خواهم چیزی را به شما بگویم. هر موقع شنیدید که قاسم سلیمانی می‌خواهد کاندیدای ریاست‌جمهوری شود، نیازی نیست که شما با من تماس بگیرید و صحت و سقم موضوع را جویا شوید. از جانب من مسئول هستید که این موضوع را بشدت تکذیب کنید؛ اساسا به این موضوعات فکر نمی‌کنم.»

لازم به تأکید است که سپاه به لحاظ قوانین، مقررات و ضوابط جاری خود به هیچ‌وجه ورود مصداقی به انتخابات و حمایت از کاندیداها را نداشته و نخواهد داشت و در مقوله ‌کاندیداتوری انتخابات، پاسداران و سایر نظامیان با طی کردن فرایندهای قانونی مانند سایر شهروندان مجاز هستند درصورت برخورداری از شرایط قانونی، با حضور در انتخابات در معرض‌ رأی مردم قرار گیرند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: