ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

درباره بودجه و دخالت های نابجای مجلس

نامه جهانگیری به رهبر

که متن آن فاش نشده است!

 
 
 

 

 

در آخرین سال دولت احمدی نژاد، اسحاق جهانگیری به همراه حجت الاسلام مجید انصاری و آخرین وزیر کشور دولت محمد خاتمی، یعنی حجت الاسلام "موسوی لاری" همراه با یک گزارش مشروح و مستدل به آمار و ارقام درباره کارنامه 7 ساله دولت احمدی نژاد با رهبر جمهوری اسلامی دیدار کرد. این دیدار که هیچکدام از این سه نفر تاکنون حاضر نشده اند جزئیات آن را فاش کنند گفته می شود دیداری طولانی بود و حاصل جمع آن، قبول فضائی ملایم و پرهیز از مهندسی کردن انتخابات ریاست جمهوری 92 بود، البته منهی قبول نامزدی هاشمی رفسنجانی در آن انتخابات. حاصل آن فضای ملایم، پیروزی حسن روحانی شد. این اشاره بدان جهت لازم بود که دانسته شود جهانگیری یکی از مطلع ترین دولتمردان جمهوری اسلامی از بسیاری از مسائل اقتصادی پشت پرده است و ضمنا مورد اعتماد نسبی رهبر جمهوری اسلامی است. همین اعتماد و رابطه موجب شد تا جهانگیری که نقش مهمی در تدوین بودجه 1400 دارد نامه ای در باره این بودجه که در مجلس با چالش روبرو شده بود برای رهبر بنویسد. متن این نامه منتشر نشده و استدلال های جهانگیزی که قطعا با آمار و ارقام همراه بوده معلوم نیست، اما خود وی پس از تصویب کلیات لایحه در مجلس (روز گذشته) گفت:

در این نامه به موضوعات مختلفی اشاره شده بود؛ از جمله اشاره به تغییرات کمیسیون تلفیق درخصوص لایحه بودجه ۱۴۰۰، که لطمه به معیشت مردم بود.

درباره نرخ ارز نوشته ام که موافق و معتقد به تک نرخی بودن ارز هستم اما این در شرایطی مقدور است که کشور از نظر بین‌المللی و اقتصادی، در شرایط عادی و ثبات قرار داشته باشد. تک نرخی بودن ارز در شرایط فعلی، موجب کمبود کالا، تورم و گرانی می شود و تاثیر سریع بر افزایش قیمت سایر اقلام و خدمات خواهد گذاشت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: