ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 29 بهمن

دیر یا زود

یک بلای آسمانی نازل می شود!

 
 
 

 

 

قرار است بلائی آسمانی بر سر کسانی در جمهوری اسلامی نازل شود که هنوز در اندیشه مقاومت در برابر حقایق و رویدادهای علمی و خلاصه قبول نکردن جهانی اند که با جهان آنها 1400 سال فاصله دارد. نام این بلای آسمانی اینترنت ماهواره ایست که فیلتر کردن آن ممکن نیست. این اینترنت بزودی نازل می شود. دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

بقول مرحوم وثوق الدوله سیاستمدار و نخست وزیر عهد قاجار که عاقد قرارداد 1919 نیز بود:

چون  بد آید هرچه  آید  بد  شود

یک بلا ده گردد و ده صد شود

شورای کنترل و فیلترینگ از هم آکنون در تلاش یافتن راه حلی برای صدور مجوز برای استفاده از اینترنت ماهواره ایست و از حالا بدنبال مصوبه ای برای جلوگیری از اخبار غیر مجاز است. و این یعنی نوعی بگیر و ببند، مانند دوران شاه که اگر کسی فلان کتاب را درخانه اش داشت و یا خوانده بود مجرم بود و باید دستگیر می شد. آیا این تدبیر عملی است؟ آن هم در شرایطی که به گفته وزیر ارتباطات در محروم ترین استان ایران، یعنی سیستان و بلوچستان 1200 روستا به اینترنت وصل شده اند. آقایان از حالا کاسه چه کنیم بدست گرفته اند زیرا با راه افتادن اینترنت ماهواره ای دکان شبکه ملی اطلاعات تخته می شود.

سرانجام، علیرغم هزینه ای که به کشور و مردم تحمیل خواهند کرد، چاره ای نخواهند داشت جز کنار آمدن و قبول کردن جهان نوین و همآهنگ شدن با این جهان و نه پافشاری و توجیه ماندن در 1400 پیش. کنترل جهان نوین ممکن نیست، اما همآهنگی خود با این جهان امکان پذیر است به آن شرط که هزینه اجتماعی غلاف کردن شمشیر"سانسور" را قبول کنند، به حق مردم برای دانستن احترام بگذارند، سیستم بشدت عقب مانده و شعاری و آلوده به دروغ تبلیغاتی خود را تغییر بدهند و... که دراینصورت آب از آسیاب بسیاری از رسانه های خارج از کشور که مرتب از دست آنها می نالند خواهد افتاد. دیگر نیاز نیست خانواده کارکنان فلان تلویزیون فارسی  زبان را درایران تحت فشار بگذارند تا از این طریق فلان مجری تلویزیونی را زیر فشار بگذارند. این سیستم دیگر جواب نمیدهد. تجربه کوتاه آزادی نسبی مطبوعات در سالهای اول ریاست جمهوری محمد خاتمی درسی بود که آقایان نخواستند آن را یاد بگیرند. تمام مطبوعات خارج از کشور در آن دوران از رونق افتادند، زیرا روزنامه های داخل کشور منبع خبری مردم داخل و خارج از کشور شده بودند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: