ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 دی 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

طرفداران این دیدگاه ها به حاشیه سپاه رانده شده اند

مخالفت سرداران سابق سپاه

با رئیس جمهور شدن یک نظامی

 
 

 

 

حمید جباری، معاون سیاسی سابق سپاه و از چهره‌های اطلاعات و عملیات لشگر انصارالحسین در گفتگو با امتداد گفته است: 

در جهان امروز، جز نظام‌های استبدادی، دیکتاتوری و کودتایی در هیچ حکومت دموکراتیکی، نمی‌بینیم که نیروهای مسلح در امور سیاسی و خاصه در بحث ریاست جمهوری دخالت و شرکت داشته باشند.

در طول هشت سال جنگ، امام اجازه نداد که احدی از نیروهای مسلح، حتی در حد استاندار یا سمت‌های اجرایی درجه چندم وارد عرصه سیاسی شوند.

 از زمان شورش‌در ماجرای استان شدن قزوین در دهه هفتاد، ستاد فرماندهی کل قوا، وظیفه جدیدی برای سپاه، تحت عنوان حفاظت از دستاورد و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایجاد کرده و اجازه ورود این نهاد به مسائل داخلی را هم داد. با همین اجازه، سپاهیان وارد مناسبات سیاسی کشور شدند.  سپس دخالت‌های نیروهای نظامی‌و سپاهی از سال 88 به این سو، شکل آشکار و عریانی به خود گرفت. این آقایان با شعار دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن در سال 88 وارد عرصه شده و با منتقدین، تحت عناوین ادعاهایی نظیر "فتنه"، "انقلاب رنگی" و مواردی از این دست برخورد کردند. امری که تئوریسین آن در واقع، حسین شریعتمداری و مرحوم حسن شایان‌فر بوده و به صورت جدی مسائل را دنبال می‌کردند.

در انتخابات 1400 نیز در صورت فراهم شدن حضور یک نظامی در عرصه ریاست جمهوری در حقیقت باید چنین مسئله‌ای را پایان جمهوریت در کشور بدانیم. البته در صورت مشارکت احتمالی بسیار پایین مردم در این انتخابات، شاهد این نتیجه خواهیم بود.

سردار اسماعیل نادری از فرماندهان لشگر علی‌بن‌ابی‌الطالب در دوران جنگ نیز در گفتگو با امتداد گفت:

تصور من بر این است که ورود نظامیان به عرصه سیاسی، زمینه ورود سایر اقشار در صحنه انتخابات را بیش از پیش، تنگ و سخت‌تر خواهد کرد.

چهره‌های نظامی با عقبه‌شان در صورت حضور آن‌ها در پاستور، باعث نظامی‌گری و پادگانی شدن جامعه شده و روحیه نظامی را در اجتماع، غالب خواهد کرد.

چهره‌هایی نظیر الله‌کرم و سعید قاسمی، یک اندیشه در مجموعه نظامی هستند که نمی‌توان وجه غالبی را برای اندیشه آن‌ها در همان نهاد نیز متصور بود، اما وقتی یک فرد نظامی رئیس جمهور شود، این افراد نیز میدانداری خواهند کرد.

این سرداران سپاه، اغلب بدلیل همین تفکرات سیاسی به حاشیه رانده شده اند. مانند سردار حسین علائی اولین فرمانده نیروی دریائی سپاه. سردار محمد عزلتی نیز پیشتر مصاحبه ای در همین چارچوب کرده بود که در پیک نت منتشر شد. آن مصاحبه را نیز می توانید از روی لینک زیر بخوانید:

http://pyknet.net/1399/04azar/16/page/ezlati.htm

(پیک نت صرفا نظرات و  دیدگاهها درباره انتخابات 1400 را منتشر می کند بدون تائید و یا رد این نظرات. همچنان که پیشتر و جلوتر از همه رسانه های فارسی زبان خبر احتمال نامزدی سردار حسین دهقان را منتشر و سپس مصاحبه ها و سخنرانی های وی و بدنبال آن مصاحبه سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء را منتشر کرد.)

عکس: سردار اسماعیل نادری که جانباز جنگ عراق نیز هست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 دسامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: