ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 دی 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 13 دیماه

پخش مارش و شعارهای

جنگی از صدا و سیما

 
 
 

 

 

از صبح جمعه، صدا و سیمای جمهوری اسلامی برنامه های ویژه ای را به سبک دوران جنگ با عراق آغاز کرد بی آن که اشاره به احتمال حمله نظامی امریکا و اسرائیل داشته باشد. مضمون شعارهائی که همراه با موزیک رزمی (حتی برخی مارش های روسی دوران جنگ میهنی در جنگ دوم و محاصره استالینگراد) پخش شد همگی همراه بود با "عشق به ولایت"، "جمهوری عدل علی" و "دفاع از میهن اسلامی" و ... قدرت نظامی ایران برای دفع هر حمله و تجاوزی. این مارش و موزیک ادامه توئیتی بود که روز قبل آن ظریف منتشر کرده بود. در توئیت ظریف آمده است:

«اطلاعات به دست آمده از عراق حاکی از توطئه‌ای برای ساخته و پرداخته کردن بهانه‌ای برای جنگ است. ایران به دنبال جنگ نیست، اما "آشکارا و مستقیم" از مردم، امنیت و منافع حیاتی خود دفاع خواهد کرد.». البته این که عراقی ها چنین اطلاعاتی را به راس نظام ایران داده باشند حتی محتمل هم نیست. این اطلاعات که حتما از طریق ماهواره بدست آمده جز از توانائی های فضائی روسیه ممکن نیست و به همین دلیل، در راس نظام جمهوری اسلامی این اطلاعات پذیرفته شده و براساس آن ظریف آن توئیت را نوشته و صدا و سیما بلافاصله برنامه تبلیغات میهنی و اسلامی را ترتیب داده و از صبح جمعه پخش آن آغاز شد.

اطلاعات پراکنده ای نیز مبنی بر استقرار سامانه پدافندی جدید از نوع «C-RAM » نزدیک فرودگاه بغداد منتشر شده است.

سردار حسین دهقان که فعلا مطرح ترین نامزد نظامی انتخابات 1400 است در همین ارتباط در خبری که خبرگزاری ایسنا مخابره کرد گفت:

"تمام پایگاه‌های نظامی‌ آمریکا در منطقه زیر پوشش موشک‌های ماست. به اخراجی کاخ سفید توصیه می‌کنم سال نو میلادی را برای آمریکایی‌ها به عزا تبدیل نکند."

سردار سلامی فرمانده سپاه نیز تقریبا همین سخنان را با روغن داغ بیشتری تکرار کرد که بصورت فیلم منتشر شده است. سخنان سردار سلامی به چنان رجزخوانی آلوده به اغراقی است که بیشتر به معرفی فیلم های "وسترن" می ماند و معلوم نیست چه نیازی به این رجز خوانی هاست. معلوم نیست که این رجز خوانی ها برای دلگرمی مردم داخل کشور است و یا خالی کردن توی دل امریکا! معمولا رجز خوانی را کسی می کند که از حریف ترسیده و میخواهد توی دل او را خالی کند و مانع کتکاری و  درگیری شود. والا آن که توان مقابله دارد آهسته و بدون شعار خود را آماده واکنش غافگیرانه می کند نه آن که از قبل رجز بخواند که چنین و چنان می کنیم! به هر روی، فضائی که تا پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ در ایران وجود دارد، فضائی تیره و جنگی است که به هر طریق ممکن باید مانع آن شد. از جمله با ندادن بهانه حمله ای که اسرائیل و اغلب کشورهای منطقه از آن حمایت و به آن کمک می کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: