ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 دی 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

این دوری تا به رسمیت شناختن اسرائیل پیش خواهد رفت؟

عراق با تحکیم استقلال

 از ج. اسلامی دور می شود!

 
 
 
 
 

 

«القدس العربی» درباره گمانه زنی ها پیرامون پیوستن عراق به برخی کشورهای عربی که با اسرائیل مناسبات عادی دیپلماتیک برقرار کرده اند نوشت:

«براساس برخی پیش‌بینی‌ها و اطلاعات رسیده، یک طرح استراتژیک برای پیوستن عراق به کشورهائی که با اسرائیل رابطه رسمی دارند وجود دارد. در جریان کنفرانس اخیری که در مصر با شرکت هیات نمایندگی و اردن هاشمی برگزار شد اتحاد عراق- اردن و مصر مطرح شد. دو کشوری که پیش از کشورهای خلیج فارس؛ سودان و مراکش با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار کرده اند. کاهش وابستگی عراق به برق ایران و محدودیت هائی که دولت عراق برای گروه های شبه نظامی وابسته به ایران وضع کرده و حتی سفر فرمانده سپاه قدس به عراق را موکول به دریافت ویزا کرده همگی در راستای همین استراتژی است. دولت تازه عراق علاوه بر نزدیکی  به مصر و اردن گام هائی در جهت پیوند با عربستان سعودی نیز برداشته که حاصل آن فعلا دریافت کمک های مالی از آن کشور است.

رای ممتنع اخیر عراق به قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای احیای کمیته تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران گامی آشکار درجهت سیاست های دولت عراق و استقلال رای در برابر جمهوری اسلامی ارزیابی شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: