ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 دی 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش آذرمنصوری به کنگره حزب ملت ایران

اصلاح طلبان هم مانند مردم

نگران ادامه وضع موجود هستند!

 
 

 

 

آذر منصوری قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران بدلیل بستری شدن دکتر شکوری راد دبیرکل این حزب برای شیمی درمانی رهبری حزب را بدست گرفته است. این نخستین بار است در جمهوری اسلامی که یک زن رهبر یک حزب سیاسی نسبتا فراگیر شده است. امری که در دوران پیش از انقلاب نیز بی سابقه بود. آذر منصوری که تا پیش از اعلام انحلال جبهه مشارکت در جریان کودتای 88 عضو شورای رهبری این حزب بود، در گزارش به کنگره اخیر حزب ملت ایران گفت:

ششمین کنگره سراسری حزب اتحاد ملت ایران اسلامی را در شرایطی متفاوت با کنگره‌های پیشین برگزار می‌کنیم. از سویی مواجهه جامعه با بیماری مهلک و عالم‌گیر کرونا ما را ملزم کرده است که به صورت مجازی و دور از هم در کنار هم باشیم و از سوی دیگر از حضور مؤثر دبیرکل توانمند، دوراندیش و سخت‌کوش حزب جناب آقای دکتر شکوری‌راد نیز به سبب ابتلا به بیماری و ضرورت‌های درمانی محروم شده‌ایم.

ببینم جامعه و کشور از نظر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کدام نقطه قرار دارد؟ صاحب‌نظران و فعالان حوزه سیاست نگران شکاف‌ها و گسست‌های سیاسی، کم شدن نقش و سهم مردم در حکمروایی و تهدیدهای بین‌المللی‌اند. جامعه‌شناسان و آینده پژوهان نگران روندهای تضعیف همبستگی اجتماعی، تنزل سرمایه اجتماعی، تغییر نظام ترجیحات ارزشی و تزلزل هنجارهای اخلاقی و قانونی و به تعبیر روشن‌تر بی‌افقی و نگرانی جامعه از آینده اند. اقتصاددانان نگران دشورای معیشت مردم به ویژه طبقات و گروه‌های اجتماعی نابرخوردار، کاهش قدرت تولید ثروت و رفاه ملی، رشد فقر و نابرابری، حاشیه‌نشینی، بیکاری، بی‌ثباتی شغلی، فساد فراگیر و بروز ابعاد مختلف تحریم ظالمانه بر زندگی عموم شهروندان و اقتصاد ملی هستند. به این اعتبار ما هم نگرانیم.

ما نگران جمهوریت نظام برآمده از انقلاب اسلامی ۵۷ و تقویت شده در اصلاحات سال ۷۶ هستیم. سلب اختیار عملی از نهادهای انتخابی در دهه‌های اخیر و جلوگیری از شکل‌گیری و اثربخشی رأی مردم در انتخابات دولت و مجلس اکنون رویه غالب در اداره کشور شده است.

ما نگران ویژه ‌گزینی به جای شایسته ‌گزینی به شیوه‌های مختلف و تحت عنوان نظارت استصوابی هستیم. شیوه ای که ناکارآمدی آشکار خود را در اداره کشور و افزایش تبعیض و فساد و نارضایتی همه جانبه نشان داده است.

ما نگران  تداوم تقویت رویکردهای امنیتی و نیز دخالت نهادهای امنیتی و قدرت نظامی در سیاست، فرهنگ، اقتصاد، امور قضایی و نیز در انتخابات هستیم.

کارنامه چهل و دو ساله انقلاب و گذار نسلی و عصری و تحولات بشری و علمی همه و همه دست به دست هم داده تا فهم جامعه متحول کند و اصلاح طلبان ناگزیرند که فهمی نوین و رو به آینده از آرمان های بلند انقلاب اسلامی که پوشش دهنده خواست و مطالبه ملت بزرگ ایران است را چارچوب بندی و ارائه نمایند. توقف و سکون در گفتمان گذشته سرنوشتی جز عبور ملت از آن نخواهد داشت.

باید «گفتمان اصلاحات» را  روز آمد کنیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: