ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 دی 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نامه دلجوئی آقای خمینی، خطاب به علی خامنه ای

 
 
 

 

 متن نامه آیت الله خمینی خطاب به علی خامنه ای در ششم دیماه سال 1366 که دلیل و انگیزه انتشار آن را در عنوان اول همین شماره پیک نت می توانید بخوانید:

"بسم الله الرحمن الرحیم‌
‌‌
جناب حجت الاسلام آقای خامنه ای، رئیس محترم جمهوری اسلامی ـ دامت افاضاته‌‎ ‎
مرقوم شریف جناب عالی واصل و موجب خرسندی گردید. اینجانب که از سال های قبل‌‎ ‎از انقلاب با جنابعالی ارتباط نزدیک داشته ام و همان ارتباط بحمدالله تعالی تاکنون باقی‌‎ ‎است، جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می دانم و شما را چون‌‎ ‎برادری که آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت‌‎ ‎مطلقۀ فقیه جداً جانبداری می کنید، می دانم و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی‌‎ ‎اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید، روشنی می دهید. مع الأسف‌‎ ‎جمهوری اسلامی و سران محترم آن به جرم اسلامخواهی و بسط عدالت اسلامی در‌‎ ‎جهان مورد تاخت و تاز تبلیغاتی جهانخواران شده اند و مثلاً اگر بگویند آفتاب روشن‌‎ ‎است، فردا تبلیغات جهانی به شرح و تفصیل و توجیه و تحلیل پرداخته و جمهوری‌‎ ‎اسلامی و یاران آن را به طوری محکوم می کنند و چون آشنا به فقه اسلامی و به ملت‌‎ ‎فداکار اسلام و ایمان راسخ آنان نیستند، بسیاری از اوقات تبلیغات آنان به نفع جمهوری‌‎ ‎اسلامی تمام می شود.
و البته ما متوقع نیستیم که با قیامی که بر پایۀ اسلام عزیز نمودیم و «نه» به شرق و غرب‌‎ ‎و عمال آنان گفته ایم، آنان به ما و شماها و به ملت عزیز جان بر کف ما بارک الله بگویند. و‌‎ ‎خوشبختانه اخیراً در همین موضوع حدود ولایت فقیه نویسندگان و گویندگان متعهد و‌‎ ‎آگاه به مسائل اسلامی، مسئله را در مجالس و روزنامه ها تا آنجا که دیدم مورد بحث قرار‌‎ ‎داده که من از تمامی آنان تشکر می کنم و امید است ائمۀ محترم جمعه و بویژه امثال‌‎ ‎جنابعالی که در بیان مسائل دست توانا دارید، مسئله را تعقیب و در خطبه های نماز جمعه‌‎ ‎اذهان ناآگاهان را روشن و زبان دشمنان اسلام را قطع فرمایید.
و جنابعالی و ملت بزرگوار‌‎ ‎خواهند دید که در اطراف همین نامه چه شیطنت ها و تحلیل ها در رسانه های گروهی‌‎ ‎مخالفین اسلام و همدستان آنان خواهد صورت گرفت. در خاتمه سلامت و سعادت‌‎ ‎جنابعالی را از خداوند خواستار و امید است امثال جنابعالی در مقاصد عالیۀ خود پیروز و‌‎ ‎سربلند گردید.
والسلام علیکم و رحمة الله .
21 دی ماه 66‌
‌‌روح الله الموسوی الخمینی‌"
 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: