ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 دی 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش مستقیم چین

واکسن کرونا، ساخت چین

بسرعت در جهان توزیع می شود!

 
 
 
 
 

 

گزارش های زیر را تارنگاشت صدای چین که از طریق تلگرام با همین نام پشتیبانی می شود در روزهای اخیر و در رابطه با تولید انبوه واکسن کرونا و اعلام آمادگی و همکاری دولت چین برای ارسال و پخش و کمک برای تزریق گسترده جهانی واکسن تولیدی چین منتشر کرده است:

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری هفتگی در پکن گفت که دولت چین به ایمنی و اثربخشی واکسن کرونا اهمیت زیادی میدهد و سهم خود را در سهولت دسترسی و قابل قبول بودن واکسن اداء خواهد کرد. ویروس مرز ندارد و مردم تمام کشورهای جهان حق دسترسی به  واکسن و دارو دارند. چین همیشه وعده داده است که پس از تکمیل و استفاده از واکسن کرونا، آن را به عنوان یک محصول عمومی جهانی  و با قیمت مناسب و معقول در اختیارجهان قرار خواهد داد تا سهم خود را در سهولت دسترسی و قابل قبول بودن واکسن در جهان اداء کند.  چین همچنین تأمین واکسن برای کشورهای در حال توسعه را به اشکال مختلف از جمله کمکهای مالی و کمک بلاعوض در نظر خواهد گرفت.

معاون کمیسیون ملی بهداشت و سلامت چین و مسوول تحقیق و تولید واکسن کرونای چینی نیز روز 11 دی (31 دسامبر) در یک نشست خبری اعلام کرد: واکسن ویروس کرونا به صورت رایگان در اختیار همه مردم قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، 18 شرکت چینی با توجه به روند تحقیقات واکسن، در حال ساخت خطوط تولیدی هستند.

بر اساس اظهارات مقامات راه آهن شعبه «ووهان» چین، در سال 2020 میلادی، قطارهای باری چین – اروپا که از شهر «ووهان» در استان «هوبئی» عزیمت می کنند، حدود 5 هزار و 660 تن تجهیزات پزشکی ضد اپیدمی کرونا را به کشورهای اروپایی منتقل کرده اند. این قطارهای باری در سال گذشته میلادی با تجهیزاتی شامل ماسک، لباس های محافظ و دستگاه های ونتیلاتور به سوی کشورهای آلمان، صربستان، لهستان و سایر کشورهای اروپایی حرکت کرده اند. در سال گذشته جمعا 215 قطار باری حاوی تجهیزات پزشکی برای مبارزه با کرونا به سمت اروپا حرکت کرده است.

 

تلگرام صدای چین همچنین در رابطه با خرید واکسن کرونا توسط دیگر کشور ها تاکنون چنین گزارش داده است:

ـ پاکستان طی توافقی از چین یک میلیون و 200 هزار دوز واکسن کرونا خریده است.

ـ رییس جمهور پرو روز 6 ژانویه  در سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که این کشور توافق نامه برای خرید واکسن غیر فعال با شرکت سینوفارم چین را امضا کرد.

ـ وزیر بهداشت و جمعیت مصر روز  2 ژانویه اعلام کرد که مصر به طور رسمی استفاده اضطراری مصر از واکسن کرونای ساخته شده گروه سینوفارم چین را تصویب کرده است. وزیر بهداشت مصر نیز گفت که مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن  چین در مصر با موفقیت در حال انجام است و ایمنی و اثربخشی آن از نظر علمی تأیید شده است. مصر صادقانه مایل است در همکاری های مبارزه با همه گیری کرونا از جمله تولید واکسن با چین مشارکت داشته باشد و خواهان پشتیبانی چین در این زمینه است.

ـ به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر بهداشت اندونزی نیز 5 ژانویه اعلام کرد که برنامه واکسیناسیون گسترده این کشور از 13 ژانویه 24 دی در جاکارتا پایتخت این کشور شروع می شود  و رییس جمهور این کشور اولین کسی است که واکسن را خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با این که اداره ملی نظارت مواد غذایی و دارویی فیلیپین هنوز مجوز برای هیچ واکسن کرونا صادر نکرده، برخی اعضای تیم امنیتی رییس جمهوری این کشور واکسن کرونا تولید چین را تزریق کردند.

سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین اعلام کرد: وقتی غرب واکسن کرونا را به ما عرضه نمی کند، چین که دوست و همسایه ماست، مایل است واکسن خود را برای ما ارسال کند.

ـ  علاوه بر امارات و بحرین در عمان نیز مجوز واردات واکسن ضد ویروس کرونا صادر شد. وزیر بهداشت سلطان نشین عمان، نخستین کسی بود که واکسن را دریافت کرد.

ـ  جمعیت هلال احمر ایران نیز اعلام كرد كه یک میلیون دوز واکسن کرونا از چین خواهد خرید و  مابقی واکسن‌ها که حدود 20 میلیون دوز خواهد بود از سوی وزارت بهداشت تامین خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: