ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت اول آذر

سپاه انتخابات 1400 را

با مصاحبه کوثری آغاز کرد

 
 
 

 

 

سپاه کارزار انتخاباتی برای یک رئیس جمهورسپاهی را با مصاحبه سرتیپ اسماعیل کوثری مشاور رهبر جهموری اسلامی آغاز کرد. او در این مصاحبه گفت: نباید با استفاده از واژه " نظامی " مردم را ترساند. آن سیاسیونی که ۴۰ سال مسؤلیت به عهده گرفتند چکار کردند؟ همین الان هم در کارهای عمرانی و معیشتی سپاهی ها جلودار هستند.

سردار کوثری تا سال ۱۳۹۹ جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران بود و در فاصله سالهای ۱۳۶۳ تا ۱۳۷۹ فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله. کوثری با لباس شخصی در انتخابات دو مجلس هشتم و نهم شرکت کرد و بعنوان نماینده تهران  وارد مجلس شد. او که عضو جبهه پایداری مصباح یزدی است در این مصاحبه اضافه کرد: منتقدان رئیس‌جمهور نظامی، از این ترس  دارند که نظامی ها با فداکاری‌هایشان بین مردم محبوبتر شوند، اینها از این می‌ترسند که نظامی‌ها مسؤلیت بگیرند و کار را دنبال کنند و مقابل دشمن محکم تر بایستند. نامزدی فرماندهان سابق سپاه در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران سابقه دارد. مثلا علی شمخانی، علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف، محسن مهرعلیزاده و محسن رضایی هم در گذشته نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدند از فرماندهان سپاه بوده‌ند

پس از این مصاحبه صادق زیبا کلام که معمولا بی نوبت روی شاخه درخت سیاست در جمهوری اسلامی می نشیند و بعد از استخر مرگ شدن هاشمی رفسنجانی این "شاخه به شاخه" شدنش سرعت گرفت، در پاسخ به اسماعیل کوثری طی نامه ای خطاب به او نوشت:

«سپاه، در برابر قدرت و اختیارات گسترده‌ای که از آن برخوردار است، کم‌تر حاضر به پاسخ‌گویی بوده. نفوذ سپاه در تصمیم‌گیری‌های مهمِ سیاست خارجی توسط «قرارگاه قدس»، توان‌مندیِ بی‌چون‌وچرای امنیتی - سیاسی سپاه توسط «سازمان اطلاعات سپاه»، و بالأخره، سلطۀ کم‌وبیش انحصاریِ سپاه بر اقتصاد کشور از طریق «قرارگاه خاتم»، و یک‌دوجین واحدهای اقتصادی متعلق به سپاه، پدیده‌های پنهانی نیستند. سپاه، کدام جهت‌گیری در سیاست خارجی را خواسته تحقق ببخشد و نتوانسته؟ سپاه، در کدام پروژۀ اقتصادی خواسته شرکت کند و موفق نشده؟ سپاه، کدام فرد و نهاد را نتوانسته دستگیر و هر چقدر که خواسته در بازداشت نگه داشته و دست آخر هم اگر اراده کرده، توسط دادگاه‌های انقلاب برای آنان محکومیت تعیین نموده؟ یک مورد (بیش‌تر هم نه)، ذکر بفرمایید که سپاه اقدامی را خواسته انجام دهد، لکن بواسطۀ منع قانونی، نتوانسته باشد؟"


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 نوامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: