ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یک نظرسنجی: 93 در صد مردم افغانستان مخالف طالبان هستند

نخستین زن وارد کابینه افغانستان شد

 
 
 
 

 

 

تحقیق اخیر مجمع جامعه مدنی (مجما) نشان می دهد که ۹۳.۵ درصد مردم افغانستان مخالف طالبان هستند. ۷۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی، دولت افغانستان را در تأمین امنیت کشور ناتوان دانسته و ۸۰ درصد نیز خواستار مذاکره دولت و طالبان هستند. ۴۹ درصد گفته اند که طالبان در نظام کنونی مشارکت کنند و ۶۴ درصد گفته اند که آنها بصورت غیر نظامی در دولت حضور داشته باشند.

در این تحقیق یکهزار و ۷۵۰ نفر از ۳۱ استان افغانستان مشارکت داشتند که ۳۷ درصد آنها را زنان تشکیل می دادند.

همزمان با انتشار این نظرسنجی، نخستین وزیر زن برای پیوستن به کابینه اشرف غنی از مجلس افغانستان رای اعتماد گرفت. وی معصومه خاوری نام دارد که وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی افغانستان شد. دولت دو وزیر دیگر را برای وزارتخانه های امور زنان و اقتصاد به  مجلس معرفی کرده که منتظر رای مجلس هستند.

معصومه خاوری متولد۱۳۶۴ در ایران است. تحصیلات مدرسه خود را در سال ۱۳۸۱ در ایران به پایان رساند و سپس در ترکیه تحصیلات خود را در رشته زبان ترکی عثمانی به پایان رساند و سپس در رشته تکنولوژی پزشکی در دانشگاه آنکارا ادامه تحصیل داد. وی در سال ۱۳۹۸ از دانشگاه پیام نور ایران نیز در رشته حقوق فارغ‌التحصیل شد. وی پیش از پیوستن به دولت نماینده مجلس افغانستان بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 نوامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: