ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خبر و تفسیر روزنامه اومانیته

از سفر نتانیاهو به عربستان!

ترجمه آذرنگ

 
 
 

 

 

نتانیاهو با ولیعهدعربستان سعودی  در عربستان دیدار کرد تا درباره عادی سازی روابط با عربستان مذاکره کنند. ایا سفر و مذاکره پیامی از طرف انها  برای "جو بایدن" است؟

ممکن است برخی تصور کنند که این پیام به جو بایدن پیش پا افتاده است، اما این چنین  نیست . نخست وزیر اسرائیل برای اولین عصر یکشنبه با یک جت شخصی به همراه "یوسی کوهن" ، رئیس موساد، "سرویس های اطلاعاتی خارجی اسرائیل "، برای رفتن به "نئوم "یک شهر" آینده نگر" در شمال غربی عربستان سعودی پرواز کرد. شهری که فاصله چندانی با مرز اسرائیل ندارد .محمد بن سلمان ولیعهد ولیعهد پرقدرت عربستان سعودی در این شهر با نتانیاهو ملاقات کرد .

ابتدا قرار بود که این دیار علنی نشود اما   مقامات اسرائیلی با خوشحالی این خبر را بطور علنی تائید کردند و به  خبرگزاری فرانسه در عربستان سعودی  گزارش دادند.

شاهزاده "فیصل بن فرحان "، وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه در توییتر خود گفت "من گزارش های مطبوعاتی در مورد دیدار ادعایی بین ولیعهد و مقامات اسرائیلی در سفر اخیر (مایک پمپئو) را دیده ام. چنین جلسه ای برگزار نشده است. تنهاجلسه ای با حضور  مقامات  آمریکایی  و عربستان سعودی برگزار شد . اما اسرائیلی ها بلافاصله خبر راتائید کردند و افزودند هیچ مشکلی برای ولیعهد عربستان سعودی بدلیل افشای این اطلاعات پیش نخواهد آمد."

وزیر آموزش و پرورش اسرائیل "یوآو" گفت: "این واقعیت که این نشست برگزار شد و به صورت علنی اعلام شد ، حتی اگر در حال حاضر به صورت نیمه رسمی باشد ، از اهمیت زیادی برخوردار است. با وجود انکه تا کنون  هیچ موضوعی در مورد گفتگو نتانیاهوو ولیعهد عربستان  فاش نشده است، اما می توان تصور کرد که بحث در مورد عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان در آینده و همچنین نگرانی از سیاست های جدید کاخ سفید در برابر ایران توسط جو بایدن در مرکز توجه بوده است. به احتمال زیاد، این دیدار با حضور مایک پمپئو، وزیر خارجه ترامپ  صورت گرفت. جو بایدن علناً در مورد بازگشت به توافق هسته ای با ایران ابراز تمایل کرده است.

https://www.humanite.fr/moyen-orient-israel-et-arabie-saoudite-des-liaisons-dangereuses-696618.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 نوامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: