ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اطلاعاتی که برای نخستین بار فاش می شود

چین، خود را آماده

حمله اتمی امریکا کرده است

 
 
 
 
 

 

روزنامه «چاینا مورینگ پست»، چاپ هنگ کنگ از قول یکی از نظامیان برجسته چین بنام "وانگ شیانگسوی" فاش ساخت که چین طی 20 سال گذشته برای مقابله با تهدید های اتمی و ضروری حراست از سلاح های هسته ای خود، تونل هائی برای حمل و نقل و نگهداری انواع موشک های دارای توان اتمی ساخته  است.

چین تمام زیرساخت های لازم را آماده کرده تا بتواند به سرعت اقدام‌های تلافی جویانه را علیه دشمن انجام دهد. علاوه بر تونل های سراسری و استقرار موشک های پیشرفته، پکن مناطق دریایی خود را در جنوب چین و دریای زرد گسترش داده است تا زیردریایی ها بتوانند به نحو کارآمد در آنجا فعالیت کنند. چین، بین 200 تا 300 کلاهک اتمی دارد و در مقایسه با روسیه و آمریکا، این ذخایر بسیار چشمگیر نیستند. آنها هر کدام حداقل 4000 کلاهک اتمی در اختیار دارند. بنابراین برای پکن، استراتژی نظامی از نظر سلاح های هسته ای، این است که زرادخانه های موجود بتوانند از اولین ضربه دشمن در امان بمانند.

در سال 2018، رسانه های دولتی چین گزارش دادند، «دیوار بزرگ زیرزمینی» توسط ارتش این کشور ساخته شده است که شامل 5000 کیلومتر تونل در سراسر کشور می‌باشد. در این تونل ها می توان موشک های هسته ای را جابجا، پنهان و حتی به نقاط مورد نظر پرتاب کرد. علاوه بر این در صورت آسیب دیدن مجتمع های زیرزمینی، پکن می تواند حمله تلافی جویانه خود را از طریق زیردریایی های استراتژیک هسته ای نوع 094 مجهز به موشک های بالستیک JL-2 آغاز کند که برد آنها 7.4 هزار کیلومتر است.

موشک های جدید و مافوق صوت DF-17 چین برای عبور از سیستم های دفاع موشکی ایالات متحده سرعت بالایی دارند.  به گفته این  نظامی برجسته، همه تدابیر دفاعی- اتمی انجام شده توسط جمهوری خلق چین، حمله هسته ای قدرتمند آمریکا علیه این کشور را عملاً غیرممکن می کند.

https://russian.rt.com/inotv/2020-11-18/Kitajskij-ekspert-u-Kitaya-teper


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 نوامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: