ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تاج زاده

ریشه حکومت دوگانه

به مادام العمری رهبری باز می گردد

 
 
 
 
 

 

نکاتی از سخنرانی مصطفی تاجزاده در جمع انجمن اسلامی جامعه پزشکی:

 

نهادهای انتصابی مانند صداوسیما، قوه‌قضاییه، شورای نگهبان و... به هیچ مرجعی، از مجلس و رئیس‌جمهور تا مردم و رسانه‌ها مطلقا پاسخگو نیستند، جز به شخص رهبر. پاسخگونبودن نهادهای انتصابی در سرکوب اعتراضات مردمی در سال ۹۶ و ۹۸ شاهد این مدعاست. انتصابیون مردم را به دو دسته تقسیم می‌کنند؛ طرفداران ولایت‌فقیه که در راهپیمایی‌های ۹دی و ۲۲بهمن شرکت می‌کنند و دارای حقوق هستند. دوم بقیه مردم که نامردم تلقی می‌شوند و از حقوق قانونی خود محروم می‌گردند. حاکمیت دوگانه ریشه در مادام‌العمر و نامحدودشدن اختیارات رهبر دارد. گنجاندن ولایت‌فقیه در قانون‌اساسی باعث شد که به ‌تدریج: جمهوریت نظام تضعیف شود؛ نقش مردم کاهش یابد؛ ساختار نظام به سلطنت نزدیک گردد؛ و شایستگان حذف شوند.

نگرانی هسته سخت قدرت در موضوع جانشینی رهبر سبب شد در دوره اخیر انتخابات مجلس، برخلاف ادوار پیشین، راهبرد مشارکت حداکثری کنار رود و انتخاب تضمینی به قیمت مشارکت حداقلی جای آن را بگیرد. اقتدارگراها درصددند با یک‌دست‌کردن حاکمیت، زمام اختیار تمام نهاد‌های حکومتی را در دست خود بگیرند تا در روز مقرر، جانشین با کمترین مشکل و مخالفتی در درون نظام تعیین شود.

آقای خاتمی در بدترین شرایط بین‌المللی دولت را تحویل گرفت و در بهترین موقعیت آن را تحویل داد. آقای احمدی‌نژاد، کشور را در بهترین وضعیت تحویل گرفت و در بدترین شرایط از لحاظ موقعیت بین‌المللی تحویل داد. دولت خاتمی ارز دونرخی را تک‌نرخی کرد و دولت احمدی‌نژاد ارز را مجددا چند نرخه کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 نوامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: