ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حجت الاسلام انصاری

برای یافتن نفوذی ها، نظام باید

نیم نگاهی به "سوپر انقلابی" ها بکنند

 
 
 

 

 

حجت الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که برای دوران کوتاهی نماینده آقای خمینی برای رسیدگی به تخلفات (از جمله تخلفات اسدالله لاجوردی) در زندانها بود و یکی از مطلع ترین روحانیون از پشت پرده حکومتی و اوضاع اقتصادی کشوراست، روز گذشته درباره حفره های نفوذ و جاسوسی در جمهوری اسلامی که از جمله نتایج آن ترور فخری زاده است گفت:

«بلافاصله پس از این ترور، جریانی مرموز سعی کرد آن را نتیجه مذاکرات هسته‌ای و برجام معرفی کند.(اشاره به اتهامات کریمی قدوسی)

عملیات ترور در این سطح و با این کیفیت مستلزم اطلاعات، برنامه‌ریزی و به‌کارگیری عوامل نفوذی و اجرایی از مدت‌ها قبل بود. انتخاب مقطع زمانی کنونی برای ایجاد تنش بیشتر در روابط ایران با جامعه جهانی به‌ویژه کشورهای منطقه و اروپا و جلوگیری از دیپلماسی فعال برای عادی‌سازی روابط و استفاده از فضای پیش آمده برای برنامه‌های مختلف و ناامن جلوه‌دادن کشور از اهداف این ترور بود.

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: ایجاد فضای روانی و عاطفی در کشور و وادار کردن مسوولان نظام و نیروهای مسلح به واکنش عجولانه و در نتیجه هموارسازی بستر تنش و برخورد و وادار کردن آمریکا در باقیمانده دوران ریاست جمهوری ترامپ به رویارویی نظامی و همچنین سفر اخیر وزیر خارجه جنگ‌طلب آمریکا به رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی منطقه و متعاقب آن انجام عملیات جنایتکارانه ترور شهید فخری‌زاده در این راستا قابل تامل است.

حوادث تلخ تروریستی چند سال اخیر از ترور دانشمندان هسته‌ای تا حمله داعش به مجلس و اقدام تروریستی در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز و دستبرد جاسوسان و عوامل نفوذی به اسناد طبقه‌بندی شده و انفجار و خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز را نباید از نظر دور داشت.

اینگونه حوادث نشان می‌دهد که دشمنان ما روی این مساله سرمایه‌گذاری سنگینی کرده‌اند و ساختارها و نگاه امنیتی کشور دارای شکاف‌های نفوذ و یا ناکارآمدی روش‌ها و ناهماهنگی دستگاه‌ها هستند و دشمن از این نقاط ضعف برای ضربه زدن استفاده می‌کند.

سطحی‌نگری در گزینش و به‌کارگیری و استخدام نیرو در مراکز حساس از جمله موضوعاتی ات که به نظر می‌رسد باید مورد توجه خاص و تجدید نظر در برنامه‌ریزی‌های اطلاعاتی و امنیتی دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد. از شکل‌گیری تظاهرات و بالارفتن پلاکاردها در شهر قم، جلوی وزارت خارجه و شعار علیه دستگاه توانا و در خط مقدم مبارزه، برخی نطق‌های نمایندگان مجلس و حملات شدید و عجیب علیه خدمتگزاران و دستگاه‌های نظام، برخی تحلیل‌ها و برنامه‌های صدا و سیما و خلاصه همه اینها باید بررسی شود.

به اعتقاد من ماموریت بخشی از نیروهای نفوذ به عنوان مکمل حلقه ترور سامان‌دهندگان این جریان، اسراییلی است و پشت صحنه با فضاسازی رسانه‌ای و القاء تحلیل‌های هماهنگ با اهداف ترور و با سوار شدن بر موج تاثر عمومی و استفاده از زمینه‌های تفرقه‌آمیز پیش‌ساخته، عده‌ای از افراد ساده‌لوح و بی‌غرض را عامل اجرای نیات خود می‌کنند.

چگونه می‌توان از کنار هماهنگی کامل ترامپ و رژیم صهیونیستی و غیره در مخالفت جدی با برجام و بازگشت آمریکا به آن، با جریان به ظاهر انقلابی این روزها که ترور را نتیجه برجام دانسته و در روزنامه‌ها و رسانه‌های خود، فرمان حمله به این شهر و آن کشور و کشتن این و آن می‌دهند گذشت؟

دستگاه‌های اطلاعاتی کشور برای پیدا کردن سرخط حادثه ترور و حوادث دیگر پیشین، باید حداقل نیم‌نگاهی هم به افراد به ظاهر «سوپرانقلابی» و یا مراکز تبلیغی و رسانه‌ای و سازمان‌دهندگان برخی اقدامات عملی خودسر داشته باشند.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 دسامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: