ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سعید حجاریان:

قرار است دَرِ قابلمه "کرونا" یاب

روی قابلمه انتخابات 1400 چفت می شود!

 
 
 

 

 

سعید حجاریان نه طنز نویس است و نه زبانی که برای تفسیر و تحلیل رویدادهای ایران به کار می برد برای عامه مردم قابل فهم، البته نکاتی را در تحلیل هایش می توان پیدا کرد که جنبه خبری دارد و اگر از حواشی مطالبش جدا کنید، خود به تنهائی هم خبر است و هم قابل درک! این نکات گاه نیز به طنزی دلنشین شبیه است. از جمله در تفسیری که از مصوبه اخیر مجلس – به بهانه دفاع از لغو تحریم ها- اما درعمل – چوب لای چرخ روحانی گذاشتن برای لغو تحریم ها-.

حجاریان با اشاره به آن نمایش مضحکی که در ابتدای شیوع کرونا در ایران فرماندهان سپاه راه انداختند و دستگاه "ویروس بگیر" را مقابل دوربین های صدا و سیما به نمایش گذاشتند نوشت:

 مجلس فعلی نقش قابلمه را ایفا می کند. من نمی‌دانم تکلیف آن دختر نوجوانی که در مطبخ با قابلمه به غنی‌سازی اورانیوم مشغول بود، چه شد؟ (ادعای مضحک و عوامفریبان احمدی نژاد) اما، اخیراً درِ آن قابلمه پیدا شده و به‌عنوان دستگاه کرونایاب به دست برادرانی افتاد که دنبال ویروس کرونا می‌گشتند تا آن را منهدم کنند! به همین قیاس، گمان دارم مجلس فعلی همان نقش قابلمه را ایفا می‌کند که منتظر است تا درِ آن سال دیگر در پاستور پیدا شود و با این قابلمه چفت شود! به قول معروف بیله دیگ، بیله چغندر!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 دسامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: