ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

2 سال و نیم زندان

محکومیت شهیندخت مولاوردی

پشت درهای بسته یک دادگاه!

 
 
 

 

 

دادگاه سیاسی شهیندخت مولاوردی، معاون سابق امور زنان در کابینه روحانی بدون حضور هیات منصفه و غیر علنی برگزار شد و او را به دو سال و نیم زندان محکوم کرد. اتهام او  در اختیار قراردادن اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی‌شده با هدف برهم زدن امنیت کشور و  فعالیت تبلیغی علیه نظام در دادگاه اعلام شد.

نه درباره آن اطلاعاتی که مدعی آن بودند و هستند چیزی اعلام کردند و نه نشانه های برهم زدن امنیت و تبلیغات علیه نظام را. خود مولاوردی هم باحتمال زیاد تحت فشار و تهدید حکومتی چیزی درباره جزئیات این اتهامات نگفته است. مولاوردی از معدود اعضای توانمند کابینه اول روحانی بود تلاش روحانی برای آن که وی وزیر کابینه شود با مانع (مخالفت رهبر) روبرو شد. پس از انتخابات 96 لیستی شامل 12 زن که شایستگی وزارت را دارند به همراه گزارش کامل درباره هر یک از آنها تهیه کرد و خواهان انتخاب سه نفر از میان آنها برای وزارت در کابینه دوم روحانی شد که این تلاش نیز ناکام ماند. نه تنها  ناکام ماند بلکه با فشار بیت رهبری و تحت بهانه "بازنشستگی" از کابینه کنار گذاشته شد. دیدار و مذاکرات او با پاپ در واتیکان یکی از کارهای برجسته و به یاد ماندنی اوست. در نظامی که محرمانه ترین اطلاعات اتمی آن بدست اسرائیل می رسد و دانشمندان اتمی اش رد یابی شده و ترور می شوند و یا محرمانه ترین اطلاعات سفر سردار سلیمانی را به امریکا و اسرائیل می رسانند، آنوقت شخصیتی مانند مولاوردی را باتهام افشای اطلاعات طبقه بندی شده به زندان محکوم می کنند. معاون کابینه در امور زنان چه اطلاعات محرمانه ای می تواند در اختیار داشته باشد که افشاء کند؟ اینها همه بهانه ای بود برای حذف او از صحنه سیاسی.

پس از صدور این حکم خود مولاوردی گفت: "حکم دادگاه بدوی است و امروز ابلاغِ حضوری شده است. تا ۲۰ روز فرصت تجدید نظر داریم و درخواست تجدید نظر می‌کنم."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 دسامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: