ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تا پایان هفته 2 میلیون دوز تولید می شود

واکسیناسیون وسیع علیه کرونا

از امروز در روسیه آغاز شد! 
 
 

 

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور واکسیناسیون وسیع علیه کرونا را صادر کرد. خبرگزاری "آر تی" ضمن اعلام این خبر نوشت: در پایان هفته این واکسیناسیون با اولویت کارکنان بخش بهداشت و آموزگاران روسیه شروع خواهد شد. آر تی به نقل از پوتین نوشت که صنعت بهداشت و درمان روسیه آماده این چالش عظیم است و اذعان داشت که میزان تولید واکسن کوید۱۹ تا پایان هفته به دو میلیون دوز خواهد رسید.

پوتین در یک "تله کنفرانس" به معاون نخست وزیر روسیه "تاتیانا گولیکووا" دستور داد تا واکسینه شدن وسیع مردم روسیه در دستور قرار گیرد. پوتین در پاسخ به خانم گولیکووا که به رییس جمهور گفته بود بزودی گزارشی تهیه خواهد شد گفت: من گزارش نمیخواهم بلکه شروع واکسیناسیون در سطح وسیع را خواستارم.

گولیکووا از روسای مناطق مختلف در روسیه خواست تا ظرفیت پخش واکسن «اسپوتنیک وی» را گزارش کنند تا مسکو نسبت به میزان واکسن مورد نیاز بر اساس موجودی و پرسنل آموزش دیده و محلی انجام واکسیناسیون تصمیم بگیرد.

آر تی همچنین نوشت که ظرف هفته گذشته چهار مرکز بهداشتی توسط ارتش به اتمام رسیده و در اختیار دولت قرار گرفته است. ارتش روسیه تاکنون توانسته ۲۹ مرکز جدید بهداشتی را به اتمام برساند.

پوتین در کنفرانس خود به تحسین دانشمندان روسیه پرداخت که توانسته اند نخستین واکسن ثبت شده در دنیا را تولید کنند.  واکسیناسیون در روسیه داوطلبانه و برای شهروندان روسیه مجانی خواهد بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 دسامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: