ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مذاکرات ایران خرید واکسن از روسیه، چین و هند

گزارش نتیجه واکسیناسیون

در روسیه، امریکا و انگلیس 
 
 
 
 

 

روسیه از روز گذشته کار واکسیناسیون مردم این کشور علیه کرونا را با واکسن ساخت روسیه آغاز کرد. نوع فراخوان تبلیغی مردم در ساعات اولیه روز برای مراجعه به مراکز ویژه دریافت واکسن نشان داد که مردم بسیار با احتیاط حاضر به قبول واکسن هستند. تلویزیون 24 روسیه در ساعات بعد از ظهر دیروز از مراجعه مردم به مراکز دریافت واکسن گزارش داد.

در امریکا، سازمان غذا و داروی این کشور اعلام داشت که چهار دریافت کننده واکسن کووید ۱۹ شرکت آمریکایی فایزر مبتلا به فلج صورت (بلز)  شده اند.

به گزارش "یورونیوز" در انگلستان نیز سه مورد فلج صورت و ضعف شدید ناشی از واکسن ضد کرونای ساختن آن کشور گزارش شده و ناظران بریتانیایی هشدار داده اند که افراد مبتلا به انواع آلرژی‌ها نباید واکسن کووید ۱۹ دریافت کنند.

در ایران مقامات مربوطه اعلام کردند که رایزنی با چین، روسیه و هند برای خرید واکسن کرونا جریان یافته است. وزیر بهداشت نیز اعلام داشت که در بهار 1400 واکسن کرونا ساخت ایران وارد چرخه واکسیناسیون خواهد شد.

همچنین دریافت واکسن از کواکس (یک برنامه جهانی واکسن کرونا با هدایت سازمان بهداشت جهانی) که حدود ۱۸۶ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی عضو آن هستند نیز در دستور کار است.

وزارت بهداشت و درمان ایران همچنین گفته است: با وجود مشکلات پیشرو برای مبادلات ارزی جهت خرید واکسن، پیگیری‌های خود را ادامه داده ایم و در روزهای اخیر گزارش‌های امیدوار کننده‌ای برای به نتیجه رسیدن رایزنی‌ها جهت خرید واکسن رسیده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 دسامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: