ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مشاور محمد خاتمی

عوامل اصلی ترورها در ایران

لابلای معامله با دولت ها گم می شوند!

 
 
 

 

 

عبدالله ناصری، مشاور محمد خاتمی در دولت او بود که در کودتای 88 نیز دستگیر و زندانی شد. ظاهرا او مشاور امنیتی خاتمی بوده است. این را از روی مصاحبه ای که درباره ترور فخری زاده کرده می توان حدس زد. او گفته است:

پیگیری ترورها غالبا منحرف و به همین دلیل غیرقابل باور شده است. هنوز در مورد ترور شهیدان رجایی و باهنر بعضی دنبال بهزاد نبوی و خسرو تهرانی‌اند!

در ایران همیشه عوامل اصلی ترور در لابلای مسیر معامله با دولت‌ها، گم شده‌اند. یک محقق دو تابعیتی را می‌گیرند به عنوان جاسوس تا با نیروهای اطلاعاتی برون مرزی زندانی ایرانی مبادله کنند!

این دو دستگاه اطلاعاتی (واج و ساس) که من در ۸۸ تا ۹۲ در زندان و بیرون از زندان دیدم پر از کارشناس و بازجوهای نپخته و کم سواد اند. این که بعضی گفته که «این بار دشمن از سبک و شیوه کاملاً جدید، حرفه ای و تخصصی استفاده کرد» (حرف های شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی) چون با مقوله‌ی امنیت و اطلاعات و جاسوسی مدرن بیگانه اند، فکر کرده‌اند روش ترور فخری زاده خیلی نو بوده!

از دو دهه‌ی پیش ما شاهد روش‌های جدید -لااقل در فیلم و سریال‌های غربی- هستیم. فاصله‌ توانایی سازمان‌های جاسوسی خارجی مثل موساد با مشابه ایرانی‌اش زیاد استً!

امنیتی‌های ایران بالاترین کاری که کرده اند یکی نشاندن هواپیمای حامل عبدالمالک ریگی در فرودگاه کرمان و دیگری کشاندن روح الله زم به عراق؛ که از نظر من بیگانه با این مقولات، کار ساده‌ای‌ است و ما در فیلم و سریال‌های ۴۰ سال قبل می‌دیدیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 دسامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: