ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 آبان 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

محمد رضا باهنر:

شورش آبان 98 میتوانست

به یک انقلاب ختم شود!

 
 
 

 

 

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین است. این جامعه متحد حزب موتلفه اسلامی است. برادر وی در انفجار دفتر نخست وزیری همراه با رجائی کشته شد. او در آن زمان هم نخست وزیر و هم دبیرکل حزب جمهوری اسلامی بود و از روحانیون روشنفکر وخوش فکر جمهوری اسلامی.

محمدرضا باهنر هم اندیش برادرش نیست اما طی 40 سال گذشته و با عبور از رویدادهائی که خود در آنها سهم داشته (ازجمله حمایت از احمدی نژاد و رئیس جمهور کردن او) و نقشی که در مجلس بعنوان نایب رئیس لاریجانی داشته، بتدریج به نقطه نظرات تازه ای رسیده که با گذشته متفاوت است. او اخیرا در مصاحبه ای که خبرگزاری ایلنا منتشر کرده گفته است:

آقای حجاریان گفته که هر نقدی هم داریم و هر تغییری که می‌خواهیم باید به پای صندوق رای برویم، ما هم همین را می‌گفتیم  اما با کسی که به علت رای نیاوردن، زیرخم نظام برود برخورد می‌شود. تکرار ادبیات بگم بگم رئیس دولت نهم و دهم (احمدی نژاد) ظلم است.

من با تغییرات اتوبوسی مجلس موافق نیستم. درباره انتصاب بذرپاش برای ریاست دیوان عالی محاسبات در مجلس یازدهم که با  انتقادهائی حتی در خود این مجلس روبرو شد، باهنر گفت:

مسئولیت‌های بهتر دیگری که به توانایی‌‌های بذرپاش بخورد، وجود داشت. ضمنا میرسلیم نباید ادعایش درباره قالیباف را علنی می‌کرد. برخی از نمایندگان مجلس آگاهی کاملی از اختیارات و وظایف خودشان ندارند.

درباره شورش آبان 98 نیز باهنر گفت:

موضوع فقط بنزین نبود. مردم پیش از آن از همه چیز ناراضی بودند. (که ادامه دارد و هستند!) در آن شورش در صورت پیوستن قاطبه مردم به معترضین، انقلاب مخملی رخ می‌داد. مطالبات مردم تبدیل به بشکه ای باروت شده بود (شده  است)  که نیاز به یک چاشنی داشت. (و دارد)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 اکتبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: