ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 آبان 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 7 آبان

هیچ کشوری باندازه ایران

معطل نتیجه انتخابات امریکا نیست

 
 
 

 

 

هیچ مقامی در جمهوری اسلامی حاضر نیست به روی خود بیآورد که همگی معطلیم تا نتیجه انتخابات امریکا روشن شود تا پس از آن درباره آینده تصمیم بگیریم. از جمله درباره انتخابات ریاست جمهوری و ورود به صحنه نامزدها. نه تنها مقامات معطل نتیجه انتخابات امریکا هستند، بلکه همه احزاب و جریان  های سیاسی نیز همینگونه در قرنطینه انتظار بسر می برند. ازجمله اصلاح طلبان که در محافل خود تلویحا همین را می گویند و دو گونه نامزد انتخاباتی را در نظر دارند. اگر بایدن رئیس جمهور شود همه روی فلان کس اجماع می کنیم و اگر ترامپ بماند روی فلان کس. نام مطرح ترین چهره در صورت پیروزی بایدن حتی به گوش ما نیز رسیده است. یک دیپلمات قدیمی و دارای پایگاه مذهبی قوی در میان روحانیت که با بیت رهبری نیز در ارتباط نزدیک است و رد صلاحیت او به همین دلائل تقریبا ناممکن است. پس از انتخابات امریکا تکلیف روشن می شود. حتی اگر یک نظامی (که حسین دهقان بیشترین احتمال را در این مورد دارد) قرار باشد نامزد مورد حمایت بیت رهبری برای شرکت درانتخابات ریاست جمهوری شود، ورود به صحنه او به نتیجه انتخابات امریکا بستگی دارد. آینده تحریم ها، خرید تسلیحات، موقعیت دلار و بسیاری مسائل دیگر که در مجموع خود تبدیل به یک بحران سراسری در جمهوری اسلامی شده، همگی به نوعی وابسته به نتیجه انتخابات امریکاست. به همین دلیل و با آگاهی نسبی از برخی گمانه زنی ها در محافل سیاسی ایران است که سخنان روز گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت را میتوان ترجمه سیاسی کرد.

ربیعی روی گذشته در نشست خبری خود گفت:

«برای ما فرقی ندارد که چه کسی رئیس‌جمهور ایالات متحده در آمریکا شود و تفاوتی هم ندارد که چه کسی تصمیم به بازگشت به برجام می‌گیرد. ما مطابق اصولمان عمل می‌کنیم و هر رئیس‌جمهوری در آمریکا این تصمیم را بگیرد ما از آن استقبال می‌کنیم»

طبیعی است که روی سخن او با بایدن است زیرا ترامپ که قصد بازگشت به برجام را ندارد، این بایدن است که وعده بازگشت امریکا به برجام را میدهد.

اما یک اظهار نظر دیگر هم خواندنی است. یعنی سخنان سرتیپ حسین الله کرم فرمانده سابق شبه نظامیان حزب الله که صریحا اعلام کرد "ما هم در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اهل مذاکره هستیم!"

این بخش از مصاحبه الله کرم را بصورت مستقل و جداگانه در همین شماره پیک نت بخوانید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 اکتبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: